NTB - digi Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hackere stjal store mengder passasjerdata: British Airways bøtelegges nå med nesten to milliarder kroner 2 Lenke til kommentar
40XGGVO5 Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hvorfor har flyselskapet kredittkort opplysningene hos seg? Er det ikke kortutsteder som har disse opplysningene? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Det hadde vel latt seg investere i mye datasikkerhet for en slik bot-sum? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Det hadde vel latt seg investere i mye datasikkerhet for en slik bot-sum? Går det an og betale nok for datasikkerhet, så du aldri blir hacket, og da mener jeg aldri ? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Godt spørsmål. Sikkert vanskelig. Men det hadde sikkert blitt 10 ganger bedre for disse milliardene? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Godt spørsmål. Sikkert vanskelig. Men det hadde sikkert blitt 10 ganger bedre for disse milliardene? Jeg vet ikke om noen milliarder ville ha hjulpet på, det var via deres hjemmeside de kom inn i datasystemet til British Airways, det jeg vet er at hackere hele tiden finner nye måter og omgå eksisterende sikkerhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hvorfor har flyselskapet kredittkort opplysningene hos seg? Er det ikke kortutsteder som har disse opplysningene? Man kan jo legge inn disse opplysningene, når man oppretter seg en kundeprofil der. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hacken skjedde med at de fikk lastet noe opp på nettsiden slik info kunden tastet inn under bestilling også ble sendt til en server under hackerens kontroll. De brøt ikke seg inn i en stor database med kredittnummer hos British Airways. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå