Gulrotsaft Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 On 11/5/2021 at 9:54 PM, Gulrotsaft said: Ja det ble jo litt forskjell på kontoret. Gikk fra et par Presonic Eris 4.5 på skrivebordet til Argonene. Blir vel å kjøpe en sub på siden selv om det ikke trengs for litt ekstra futt når det trengs. Da har man faktisk en tidlig uke og fått testa de litt ekstra på en fredag. Blir nok å legge 4k ekstra i en sub av samme merke om det aktivt kutter en del av bassen til selve høyttalerne (Må sjekke om det gjør det når jeg gidder) da jeg føler at jeg ikke får stilt lyden dit jeg vil via APO uten å tape for mye av av bassen. Har vel åpent kjøp enda så må sjekke om det finnes et sted med åpent kjøp for Yamahaene for å få testa de også, men ser det for meg som vanskelig å bytte ut disse nå. 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Tja, da blir det nye høyttalere da. Klarte som en del andre her inne ikke holde meg unna den duet siden… Ble noen «små» «bokhøyttalere», Kef r3. Har lenge ønsket de så har klart å holdt ut en god stund i alle fall. Så får en se om en blir fornøyd. Nå gleder jeg meg som en liten unge som venter på julaften igjen 😁 2 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Du får gi oss en tilbakemelding når du har hørt litt på dem! Selv er jeg sugen på Kef lsx som høytalere til en tv jeg mangler skikkelig lyd på. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Noen som har testa Argon Bass10 mk2? (https://www.hifiklubben.se/argon-audio-bass10-mk2-subbas/argbass10mk2wh/) Skal kjøpe sub og tenker at den passer fint med A55'ene. Vurderer også SVS SB / PB -1000 men de koster vel 3k mer om det ikke dukker opp nå tilbud nå på svartdagen. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Om du kan forsvare pengene ville jeg absolutt anbefalt deg å vurdere SVS eller XTZ. Ingen grunn til å brand matche subwoofer med høyttaler. Hvor stort rom har du? Og er det lukket eller åpent? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 10 minutes ago, Sydvest said: Om du kan forsvare pengene ville jeg absolutt anbefalt deg å vurdere SVS eller XTZ. Ingen grunn til å brand matche subwoofer med høyttaler. Hvor stort rom har du? Og er det lukket eller åpent? Var ikke pga brand matching i det hele tatt, mer pga at dama 100% godkjenner at jeg legger 4ish k på en sub rett før jul og jeg er ganske imponert med det jeg får ut fra Argon'ene. Dette er for kontoret som er vel 15m2, men blir vel større ved neste flytt og kan både lukke døra eller ha den åpen om jeg vil, veggene er så tynne her at de i de andre tre leiligheten sikkert hører det om jeg fyrer opp volumet en god del. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Gulrotsaft skrev (17 minutter siden): Var ikke pga brand matching i det hele tatt, mer pga at dama 100% godkjenner at jeg legger 4ish k på en sub rett før jul og jeg er ganske imponert med det jeg får ut fra Argon'ene. Dette er for kontoret som er vel 15m2, men blir vel større ved neste flytt og kan både lukke døra eller ha den åpen om jeg vil, veggene er så tynne her at de i de andre tre leiligheten sikkert hører det om jeg fyrer opp volumet en god del. Argon har nok blitt bedre, når jeg kjøpte forsterkere, head amps etc fra Argon så røyk alt bare jeg plugget de inn, ellers så hadde de uholdbart støy. Men hører de er mer seriøse nå, sikkert fått mer forbindelse i Kina, bedre vilkår eller fabrikk. Hører bla at den siste Streameren deres får skryt internasjonalt... Xtz er derimot mye kvalitet, og Xtz Spirit 12 er i din prisklasse og er mye for pengene, ikke minst er Xtz alltid lett å justere, feks i forhold til rom akustikk etc.. Kunne vært et alternativ til 10 tommer fra Argon. 15 tommene deres Argon var sykt rimelig, synd de ikke produseres lenger. Det var iallefall 15" Bang for the bucks... Endret 24. november 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 8 minutes ago, Gouldfan said: Argon har nok blitt bedre, når jeg kjøpte forsterkere, head amps etc fra Argon så røyk alt bare jeg plugget de inn, ellers så hadde de uholdbart støy. Men hører de er mer seriøse nå, sikkert fått mer forbindelse i Kina, bedre vilkår eller fabrikk. Xtz er derimot mye kvalitet, og Xtz Spirit 12 er i din prisklasse og er mye for pengene, ikke minst er Xtz alltid lett å justere, feks i forhold til rom akustikk etc.. Kunne vært et alternativ til 10 tommer fra Argon. 15 tommene deres Argon var sykt rimelig, synd de ikke produseres lenger. Det var iallefall 15" Bang for the bucks... Kjipt å høre du hadde dårlige opplevelser med Argon. Hadde personlig ikke hørt om merket før et par uker siden når jeg stakk innom hi-fi klubben og hørte på de. Finnes kanskje bedre aktive til 10k, men kjørte heller på noen jeg hadde hørt og likte lyden av en noe jeg ikke hadde hørt samt at de hadde ganske liberal returrett. Kjøper sub først og fremst for at de blir for bassete og da drukner en del av mellemotonen bort da de ikke har dedikerte mellomtone-elementer. Det er forøvrig 10" subben fra argon jeg ser på, men har hørt mye lovord om SVS så utsetter heller til over jul om de er "så" mye bedre eller om det dukker opp noe salg nå til helgen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Gulrotsaft skrev (4 minutter siden): Kjipt å høre du hadde dårlige opplevelser med Argon. Hadde personlig ikke hørt om merket før et par uker siden når jeg stakk innom hi-fi klubben og hørte på de. Finnes kanskje bedre aktive til 10k, men kjørte heller på noen jeg hadde hørt og likte lyden av en noe jeg ikke hadde hørt samt at de hadde ganske liberal returrett. Kjøper sub først og fremst for at de blir for bassete og da drukner en del av mellemotonen bort da de ikke har dedikerte mellomtone-elementer. Det er forøvrig 10" subben fra argon jeg ser på, men har hørt mye lovord om SVS så utsetter heller til over jul om de er "så" mye bedre eller om det dukker opp noe salg nå til helgen. Jeg tror de er bra nå, hører mye skryt både fra deg og andre på nett, samt tilogmed YouTubere. Men i oppstarten var det mye rart, men det er jo en evighet siden. Fun facts er vel at Dali og tror Lyngdorf også er barn startet av/med Hifiklubben og de går jo veldig bra... Selvom eierskap har endret litt... Sikkert av smarte årsaker.. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Ble så jeg bestilte en xtz 12" da det var en ganske god pris på de akkurat nå. 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 Noen som vet hvor jeg kan finne Jamo C 97 II høyttalere? Det har gått ut av sortementet til Proshop og jeg finner de ikke noen annen plass. Er der noen bortgjemte hifi-butikker som jeg ikke vet om? 🙂 https://www.proshop.no/HiFi-speakers/JAMO-C-97-II/2983743 Jamo skriver på hjemmesiden sin at Mono AS er leverandør i Norge, men de har ikke C 97 II https://www.mono.no/search?q=Jamo Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 (endret) Gravitass skrev (2 timer siden): Noen som vet hvor jeg kan finne Jamo C 97 II høyttalere? Det har gått ut av sortementet til Proshop og jeg finner de ikke noen annen plass. Er der noen bortgjemte hifi-butikker som jeg ikke vet om? 🙂 https://www.proshop.no/HiFi-speakers/JAMO-C-97-II/2983743 Jamo skriver på hjemmesiden sin at Mono AS er leverandør i Norge, men de har ikke C 97 II https://www.mono.no/search?q=Jamo Amazon.se har hvite rimelig til salgs.. Endret 25. november 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 Gouldfan skrev (16 timer siden): Amazon.se har hvite rimelig til salgs.. Takk for tipset! De har svart også 😀 Hvordan er det med reklamasjon o.l.? Siden det er Svensk så blir det vel ikke Norske kjøpslover? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Gravitass skrev (45 minutter siden): Takk for tipset! De har svart også 😀 Hvordan er det med reklamasjon o.l.? Siden det er Svensk så blir det vel ikke Norske kjøpslover? Svenske rettigheter er ganske bra, tror , 3år garanti og selvsagt garanti ved feil eller postskader. Ikke like bra som Norge, men nært... Mye bedre enn Us og Europa. Endret 26. november 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 Da var subben i hus, men desverre ingen RCA y-split i noen av skuffene. Argonene kun har en "sub ut" som er èn RCA så får vente til man får kommet seg på en ledningsjappe før man fyrer opp Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Gulrotsaft skrev (10 minutter siden): Da var subben i hus, men desverre ingen RCA y-split i noen av skuffene. Argonene kun har en "sub ut" som er èn RCA så får vente til man får kommet seg på en ledningsjappe før man fyrer opp Du trenger ikke noen splitter tror jeg, mener det er pre out som gjelder for begge kanaler, ellers ville det vært sub out på begge, bare koble inn på Left RCA på sub og del frekvens Hz der det passer deg. Ellers er det veldig rart om du trenger splitter, eneste du får er et par DB økt volum. Endret 26. november 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
sjefest Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 Er på utkikk etter TV-høyttalere til LG C1 som jeg akkurat har bestilt. Anbefalinger nå som det er black friday? Helst ikke mer enn 4-5 tusen. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 Gouldfan skrev (49 minutter siden): Svenske rettigheter er ganske bra, tror , 3år garanti og selvsagt garanti ved feil eller postskader. Ikke like bra som Norge, men nært... Mye bedre enn Us og Europa. Ulempen var bare at de ikke leverer til Norge... Finnes det en løsning på det? Kjenner ingen i Sverige. Da er jeg tilbake til 0 høyttalere. Får høre med Proshop om de tar det inn igjen. Vil gjerne ha disse siden de har fått gode kritikker og jeg har hatt Jamo tidligere og var veldig fornøyd. Hadde da Jamo S606 hjemmekinopakke. Veldig bra for prisen, fikk det for 3000 kr da og paret det med en Onkyo TX-NR609, som var en veldig god kombo. Håper å få fatt i en Onkyo TX-RZ50 også, men ser ikke ut som at den kommer til å være tilgjengelig før langt ut på nyåret 😅 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Gravitass skrev (39 minutter siden): Ulempen var bare at de ikke leverer til Norge... Finnes det en løsning på det? Kjenner ingen i Sverige. Da er jeg tilbake til 0 høyttalere. Får høre med Proshop om de tar det inn igjen. Vil gjerne ha disse siden de har fått gode kritikker og jeg har hatt Jamo tidligere og var veldig fornøyd. Hadde da Jamo S606 hjemmekinopakke. Veldig bra for prisen, fikk det for 3000 kr da og paret det med en Onkyo TX-NR609, som var en veldig god kombo. Håper å få fatt i en Onkyo TX-RZ50 også, men ser ikke ut som at den kommer til å være tilgjengelig før langt ut på nyåret 😅 Prøv en annen svensk butikk. Jeg kjenner ikke denne siden, men undersøk de litt på svensk prisjakt etc. https://www.muziker.se/jamo-c-97-ii-white?gclid=CjwKCAiAqIKNBhAIEiwAu_ZLDo6lXyN2LBqUrT6EfH68uyBsUbOPI7HP7heOeiXwlNeOebWJKkGvdhoCYmEQAvD_BwE Dustin kjenner jo alle, men dyrere der. Endret 26. november 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 Litt musikk i Helgen.. Tror jeg starter på Parsons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå