Gulrotsaft Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, Gouldfan said: Suber er også oftest aktive. En ny kurs er jo dyrt da, men greit å ha. Jeg ville feilsøkt litt, om du har råd så har ofte elektriker greie på sånt dvs ordentlig feilsøk. Vi skal bytte alle kurser i hele huset med tiden uansett. Vi begynner trolig også med loftet så når de først holder på så kan de like greit dra en ekstra kurs tenker jeg. Det kan jo også være den eldgamle 5 støpsel greia fra IKEA jeg bruker i kombinasjon med at PC og disse trekker en del strøm. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gulrotsaft skrev (2 minutter siden): Vi skal bytte alle kurser i hele huset med tiden uansett. Vi begynner trolig også med loftet så når de først holder på så kan de like greit dra en ekstra kurs tenker jeg. Det kan jo også være den eldgamle 5 støpsel greia fra IKEA jeg bruker i kombinasjon med at PC og disse trekker en del strøm. Hvor lang er usb kabelen? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, Gouldfan said: Hvor lang er usb kabelen? <1m Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Gulrotsaft skrev (Akkurat nå): <1m Det skulle ikke være noe problem isåfall. Men som sagt om du vil prøve å teste så kobler du fra usb med høyttalere koblet til gamle uttaket... Det er for å se om problemet ligger på data siden. Endret 3 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, Gouldfan said: Det skulle ikke være noe problem isåfall. Nei tror nok problemet er disse. De er ikke nye for å si det sånn. De delte den bakerste med PC og skjermer tidligere. Tester å kjøpe nye i morgen og se om det hjelper Vær snill å se bort fra dritt på teppet / gulvet Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 14 minutes ago, Gulrotsaft said: Løste seg og løste seg Hvis du ikke leier inn en elektriker for å finne ut av dette så kan du sjekke ved å koble av en og en ting fra strømnettet og merke deg når støyen forsvinner (når du bruker normal kontakt). Da vet du hva som skaper jordfeil. Jordfeil kan være alvorlig, så slikt bør utbedres raskt. 1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Just now, vidor said: Hvis du ikke leier inn en elektriker for å finne ut av dette så kan du sjekke ved å koble av en og en ting fra strømnettet og merke deg når støyen forsvinner (når du bruker normal kontakt). Da vet du hva som skaper jordfeil. Jordfeil kan være alvorlig, så slikt bør utbedres raskt. Burde ikke jordfeilsbryter oppdage dette? Eller kanskje ikke om kontaktene er gamle og de ikker jordet? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Gulrotsaft skrev (7 minutter siden): Burde ikke jordfeilsbryter oppdage dette? Eller kanskje ikke om kontaktene er gamle og de ikker jordet? Er det stasjonær data eller Laptop? Dvs som er Kilden? Jordfeil bryter på sikring går bare når det er alvorlig feil et sted. Or so i heard.. Hadde alvorlig jordsløyfe i leiligheten på Greåker det ulte fælt. Hadde sikringskap med jordfeilbryter. Forsvant når jeg koblet fra Laptop og gikk på batteri. Hifiklubben rådet meg til galvanisk skille på kabel tv coax antenne kontakt.. (Ja i steinalderen) Da forsvant all støy selvom laptop var koblet til med strøm. Endret 2 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Gulrotsaft said: Burde ikke jordfeilsbryter oppdage dette? Eller kanskje ikke om kontaktene er gamle og de ikker jordet? Støyen fra høyttaler høres litt ut som RF-støy, så vanskelig å si. Sikringsskapet kan også ha ulike design, så det kan forklare hvorfor skjøtelednigsstuntet fungerer. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden vidor skrev (Akkurat nå): Støyen fra høyttaler høres litt ut som RF-støy, så vanskelig å si. Sikringsskapet kan også ha ulike design, så det kan forklare hvorfor skjøtelednigsstuntet fungerer. Regelverket på installasjoner i Norge er ganske strengt og safe. Det er nok en sløyfe et sted, men det er vanskelig å vite. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 6 minutes ago, Gouldfan said: Er det stasjonær data eller Laptop? Dvs som er Kilden? Jordfeil bryter på sikring går bare når det er alvorlig feil et sted. Or so i heard.. Hadde alvorlig jordsløyfe i leiligheten på Greåker det ulte fælt. Hadde sikringskap med jordfeilbryter. Forsvant når jeg koblet fra Laptop og gikk på batteri. Hifiklubben rådet meg til galvanisk skille på kabel tv coax antenne kontakt.. (Ja i steinalderen) Da forsvant all støy selvom laptop var koblet til med strøm. Just now, vidor said: Støyen fra høyttaler høres litt ut som RF-støy, så vanskelig å si. Sikringsskapet kan også ha ulike design, så det kan forklare hvorfor skjøtelednigsstuntet fungerer. Stasjonær pc @Gouldfan Om jeg lar det stå på så forandrer lyden seg litt også alt ettersom. Litt mer høyfrekvente lyder osv. Forsøkte koble ut WiFi antenna også uten at det gjorde noen forskjell. @vidor Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Gouldfan said: Regelverket på installasjoner i Norge er ganske strengt og safe. Det er nok en sløyfe et sted, men det er vanskelig å vite. Bor i Sverige, men de er ikke mindre strenge her. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Gulrotsaft skrev (8 minutter siden): Bor i Sverige, men de er ikke mindre strenge her. Stasjonær med jordet stikk, er stasjonær koblet til en kontakt med jord? Endret 2 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå