Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

36 minutes ago, Gouldfan said:

Er det de gamle, "klemme" terminalene? Jeg har ikke noe imot det på små høyttalere. Selvom banan og skru er bedre.

Eventuelt andre alternativer? Har vurdert Xtz og Svs.. Mission er billige men tror det er så som så med kvalitet.

Ja det var noe fjør baserte greier uten mulighet for hverken banan eller spade. Kun uterminert kabel.

Uansett i mine øyne ikke godt nok for en såpass dyr htt.

For min egen del var det XTZ spirit  som virket best. Endte opp med noe annet brukt, men har flere venner som har valgt XTZ spirit og i mine øyne er det en "billig arendal" og i ditt tilfelle gitt at du holder til i Sverige en no brainer. SVS er som med Schiit ; priser seg selv ut av markedet grunnet høy dollarkurs og dårlige importavtaler. Ikke like drøyt som med Shiit, men dog. Value for money er langt bedre andre steder ikke minst fra XTZ. Da enten Cinema S2 eller spirit 2/6 (avhengig av romstørrelse).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AveMORphine skrev (7 timer siden):

Ja det var noe fjør baserte greier uten mulighet for hverken banan eller spade. Kun uterminert kabel.

Uansett i mine øyne ikke godt nok for en såpass dyr htt.

For min egen del var det XTZ spirit  som virket best. Endte opp med noe annet brukt, men har flere venner som har valgt XTZ spirit og i mine øyne er det en "billig arendal" og i ditt tilfelle gitt at du holder til i Sverige en no brainer. SVS er som med Schiit ; priser seg selv ut av markedet grunnet høy dollarkurs og dårlige importavtaler. Ikke like drøyt som med Shiit, men dog. Value for money er langt bedre andre steder ikke minst fra XTZ. Da enten Cinema S2 eller spirit 2/6 (avhengig av romstørrelse).

Ja men alt av de er utsolgt, Xtz Cinema ser fine ut, og innenfor budgettet, men vet ikke om de passer veggen min.

Har mest lyst på Canton som har samme typ diskant som jeg har i mine Canton Ergo, men de er litt for dyre for meg... 8-10k er litt dyrt for atmos synes jeg....

Edit btw slike enkle rødsvarte små klemme terminaler er praktisk om man feks jobber i høyden og skal koble til.

Solide skruterminaler er pene å se på, men de fleste bananplugger passer ikke på vegghengte høytalere oftest, 

Å skru koble er det værste jeg vet, særlig om jeg har vanskelig for å komme til.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
On 10.9.2024 at 1:12 PM, Gouldfan said:

Ja men alt av de er utsolgt, Xtz Cinema ser fine ut, og innenfor budgettet, men vet ikke om de passer veggen min.

Har mest lyst på Canton som har samme typ diskant som jeg har i mine Canton Ergo, men de er litt for dyre for meg... 8-10k er litt dyrt for atmos synes jeg....

Edit btw slike enkle rødsvarte små klemme terminaler er praktisk om man feks jobber i høyden og skal koble til.

Solide skruterminaler er pene å se på, men de fleste bananplugger passer ikke på vegghengte høytalere oftest, 

Å skru koble er det værste jeg vet, særlig om jeg har vanskelig for å komme til.

De vegghengte htt jeg har hatt har hatt vinklede terminaltilslutninger som muliggjør banan, løs kabel og spade. Når noe er gjort skikkelig så går det meste. Men her har Dali spart på ørene og kvaliteten lider (og jeg returnerte de som følge av det alene).

F.eks slik:

onwallterminaler.thumb.jpg.9268eb76fd827f1fa456c4ef8e00433c.jpg

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (14 timer siden):

De vegghengte htt jeg har hatt har hatt vinklede terminaltilslutninger som muliggjør banan, løs kabel og spade. Når noe er gjort skikkelig så går det meste. Men her har Dali spart på ørene og kvaliteten lider (og jeg returnerte de som følge av det alene).

F.eks slik:

onwallterminaler.thumb.jpg.9268eb76fd827f1fa456c4ef8e00433c.jpg

Ja det var en bra løsning på Audio Physics.

Dali hadde nok ingen annen løsning, jeg også ville helst hatt bananplugg på alt da jeg bruker det og synes det er mest praktisk.

Om du kobler før du monterer så har det ikke noe å si, men er det for lite plass og skrudd til vegg så er ofte klemme terminaler ok.

Jeg forventet faktisk klemme terminaler på de Dali fordi de er vegghengt og små.

Men jeg synes de burde vist bilde av baksiden, slik at folk ser specs og hva slags terminaler det er, det sparer de for returer fra deg og andre....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...