Nimrad Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai Woff skrev (Akkurat nå): Hva er problemet @Nimrad? Klarer du ikke å leve med litt støv på de (og hjernen)? Jeg må først og fremst påberope meg at smaken er som baken, men jeg kan ikke fordra pianolakk. Spesielt ikke på høyttalere og i bilinteriør. Støv er ikke hovedproblemet, men jeg savner mer utvalg så det kan bli en del av interiøret. Woff skrev (8 minutter siden): Regner med at du & kona klarer dere med hver sin mobil til å dekke alt av underholdning i hjemmet? Morsomt du skulle si det. Vi har en 3 år gammel 65 tommer OLED TV i kjellerstua. Men etter jeg fikk den nye iPaden med OLED fra jobb så skuffer TV-en faktisk litt. STEIKE for en fargegjengivelse og HDR-opplevelse. Sammen med et halvveis ordentlig headset gir det faktisk en ganske så ålreit filmopplevelse 😛 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai Eneste man mangler er den fysiske "slammen" man får ved å ha et ordentlig anlegg. Men ja, hodetelefoner av god kvalitet er ypperlig til film Lenke til kommentar
Woff Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai bshagen skrev (1 time siden): Men ja, hodetelefoner av god kvalitet er ypperlig til film Beklager mine useriøse innlegg, tenkte bare å få litt fart her. Oki, hvordan opplever DU Atmos i hodetelefoner? Gjerne hvordan lyden av et helikopter som flyr i ring rundt deg og det samtidig skytes over hodet ditt med kuler som rikosjetter og som forsvinner til høyre og venstre. Du skal ha for at du innrømmer mangelen av risting av kroppsdeler og klær når Roger Waters entrer sena i The Wall, den krever jo en skikkelig subwoofer eller helst to. 🙂 Du mangler også at naboen kommer innom for å dele lyd-opplevelsene h*n har hørt... 🙂 Nei, lyd skal NYTES, helst i så mange kanaler som mulig! Gled deg til du kan sette deg i godstolen og sette på en film eller ei plate som lyd-messig er som å bli fullstendig omringet av et behagelig lydbilde i tre (fire?) dimensjoner uten begrensninger! Jeg gleder meg stort til hver eneste opplevelse jeg kan få! Forøvrig bestilte jeg akkurat Pink Floyd: Animals 2018 Remix på nytt nå, denne i Atmos som de ikke hadde med på den forrige plata! Jeg bare gleder meg! Uansett hvordan lyden høres; ha en GOD opplevelse! ❤️ Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai 100% enig i at surround selvsagt også er bedre med ekte høyttalere, jeg glemte det litt Når det er sagt, stereo kan være kult det også med hodetelefoner. Sett på det et par litt ålreite kanner og sett på denne: Pink Floyd er ikke min greie, jeg er ikke gammal nok Lenke til kommentar
Woff Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai bshagen skrev (Akkurat nå): Pink Floyd er ikke min greie, jeg er ikke gammal nok Realt det selv om du ikke kan skylde mye på alder her, veldig mange yngre som elsker Pink Floyd, David Gilmour og Roger Waters da! Må bare beklage, jeg har ikke "et par litt ålreite kanner". Har riktignok noe som LIGNER, men med en ny-pris på under 500,- for de for 10-15 år siden er det neppe noe jeg vil teste! Det er kun en nødløsning og ikke noe annet! 😮 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai Det duger det, bare å teste Ang. Pink Floyd så var det bare meg som prøvde å være morsom. Jeg har enorm respekt for musikken, men det er ikke min greie rett og slett 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai (endret) Hørte om Aftenposten og damer som ikke liker gulv høytalere. Her gav kona meg Canton Ergo og jeg har storkoset meg med rock og pop på anlegget ikveld.. på Tidal og Argon Solo... Gleder meg til å høre og se noen skikkelig 4k bluray, blir ofte med tv lyd på kvelden, vi så Atlas igår på tv storkos. Og har en gjeng 4k og cd er i bestilling. Kona gleder seg til lotr på anlegget, håper vi får til et maraton, lurer på å skaffe 4k versjonen. Her står nye Xtz A2 400 ny avr håper Yamaha og nye Dali surround atmos og surround på vent. Vi skal flytte fra villaen snart, derfor tror jeg høyttalere kommer sist, det er Dali Fazon i hvitt. Endret 31. mai av Gouldfan Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai Du fikk Canton Ergo i gave av dama di? :O Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai Tror det var i forbindelse med et arveoppgjør eller oppgjort dødsbo i hennes slekt 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai Sydvest skrev (1 minutt siden): Tror det var i forbindelse med et arveoppgjør eller oppgjort dødsbo i hennes slekt Å ja. Likevel så er det en rimelig flott ting å få Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai (endret) Kona fikk de av enke utenfor familien Thaidame som gav de bort gratis. Mannen var hifi geek samme som oss, men døde av kreft. Legge til at hun ville kaste de, de er verdt mye på hifi börsen. Ca 10000 nok i euro på hifi Shark. Endret 31. mai av Gouldfan Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mai Forfatter Del Skrevet 31. mai Wow! Det er jo litt av et varp! GG! 1 Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni Vet ikke om noen husker, men i april en gang så spurte jeg om litt tips rundt sonos vs dedikert system. Jeg har nå bestilt denon x3800, samt 5.1.2 høytallere fra XTZ, blant annet på anbefaling herifra (3 par spirit 2 for front, surround og atmos, edge sub og spirit 6 for senter) Har dog et par spørsmål jeg håper noen kan svare på. Det er godt mulig at tilkoblingsspørsmålene løser seg av en "set up" guide når jeg får reciveren, men spør like vel Jeg blir ikke helt klok på hvor atmos høytallerne skal monteres. I følge dolby, så er det to forslag? Enten litt forran der man sitter, eller rett over. I følge manualen til denon, så antar jeg at det vil bli de som heter top middle/top surrond speaker? Hvilken kontakt bak skal de da evt i? Height 1? Siden jeg skal ha 5.1.2 system, så skal jeg da med andre ord bruke surround uttaket, og ikke surround back, right? Høytallerne skal henge på veggen bak sitteposisjonen. Oppsettet ellers er Apple TV, LG C2 77 og Denon x3800. Er det da best å koble apple tvn til denon, også denon via earc til TVn? Pr dags dato bruker jeg altså kun Apple TV, og har i grunn ikke behov for å være innom TVn. Gleder meg til alt er ferdig, men ser absolutt ikke frem til å legge kabler 😛 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni (endret) dTd skrev (13 minutter siden): Siden jeg skal ha 5.1.2 system, så skal jeg da med andre ord bruke surround uttaket, og ikke surround back, right? Høytallerne skal henge på veggen bak sitteposisjonen. Dette definerer du selv i oppsettet. Bruker du to høyttalere i taket i front så forteller du bare forsterkeren at de er der og alt fungerer som det skal! "Gleder meg til alt er ferdig, men ser absolutt ikke frem til å legge kabler " Skjønner den der ja, jeg er glad for min tidligere utdanning og jobb da som montør av alarmutstyr! Kablingsjobben kan du gjøre enkel eller komplisert avhengig av DINE krav! "Jeg blir ikke helt klok på hvor atmos høytallerne skal monteres." Det er forståelig, men monter høyttalerne etter det du finner på nett? Atmos høyttalere er vanlige høyttalere som du monterer der du selv ønsker innenfor fornuftige valg! To foran, en i midten, to rett ut til høyre og venstre. Siden du skal ha 5.1.2 så skal du også ha to høyttalere i høyden / tak. Enten to foran, to til siden eller to bak. Endret 3. juni av Woff Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni 3 minutes ago, Woff said: Dette definerer du selv i oppsettet. Bruker du to høyttalere i taket i front så forteller du bare forsterkeren at de er der og alt fungerer som det skal! "Gleder meg til alt er ferdig, men ser absolutt ikke frem til å legge kabler " Skjønner den der ja, jeg er glad for min tidligere utdanning og jobb da som montør av alarmutstyr! Kablingsjobben kan du gjøre enkel eller komplisert avhengig av DINE krav! Okey, det høres betryggende ut Heldigvis er dette i en mørk kjellerstue, hvor det primært bare er meg som ser på film, da vi også har en "tv krok" i stua oppe hvor fruen er "sjefen" så det må ikke se perfekt ut, og den skal også pusses opp på et tidspunkt, men antageligvis ikke før om 5+år. Så jeg tenker at jeg prøver meg på noen kabelkanaler i samme farge som veggen/lista. Gitt dere ikke har noen bedre tips og triks Lenke til kommentar
Woff Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni (endret) dTd skrev (6 minutter siden): Så jeg tenker at jeg prøver meg på noen kabelkanaler Kan være lurt det, en kanal gir deg jo plass til flere kabler (utvidelser..) og er ikke komplisert å få opp noenlunde pent. Kabel kan du gjerne hente på Biltema hvis pris betyr noe for deg! Leste følgende: "Audyssey app må kjøpes utenom" noe jeg anbefaler å gjøre, livet blir litt enklere da! 😊 Endret 3. juni av Woff Lenke til kommentar
Woff Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni (endret) Vet du noe om dette? Jeg er mest redd for at sånt kan bli DYRT... 🤪 Burde vel sende de en mail og spørre???? Endret 3. juni av Woff Lenke til kommentar
Woff Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni dTd skrev (5 timer siden): denon x3800 Når får du denne fine forsterkeren da? Denon er brukbart det! Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. juni Del Skrevet 3. juni Woff skrev (14 minutter siden): Vet du noe om dette? Nei. Men har de ikke nettopp drevet med å selge ut 1961-serien? Litt kjedelig med ny introduksjonslinje eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå