Gouldfan Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 12 tommer får man fint brukt, bare pass på tidene du spiller høyt... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Godt spørsmål! Jeg var heldig nok å bo i et kollektiv for noen år tilbake, der alle var filmelskere og ikke brydde seg om støy på samme måten. I den nye leiligheten i Oslo er det helt uaktuelt med noe mer enn en lydplanke. Derfor ønsker jeg å ha noe ordentlig hifi å falle tilbake på når jeg er i Stavanger. Dolby Atmos har også vært en drøm lenge.Nei, det vil nok ikke bli brukt så ofte, men det vil bli brukt så ofte det er anledning. Det er også grunnen til at jeg er ganske opptatt av å kjøpe ting jeg føler vil tåle tidens tann, dersom jeg en dag skal bli kvitt det igjen. EDIT: Selvfølgelig blir det lagt ut en utseendemessig slitt XTZ W10.16, modellen jeg hadde som budsjettalternativ, til GOD pris på Finn nær meg, den timen jeg har avtalt å hente 12.17 Edge i stedet. Hadde vært perfekt for meg. Argh. Vel, blir digg å få noe ganske nytt i hus også da. Blir prøvelytting lørdag! Endret 12. august 2019 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Jeg lovte noen bilder av hvordan jeg har løst støydemping fra subbene mine. her er min B&W ASW 675. stor og tung med masse effekt. Jeg fikk ganske raskt klage fra naboen under da jeg hadde kjøpt den. Jeg la kanskje opp til det selv da jeg ba han si ifra om han synes det ble for mye. Undner den har jeg to gummiheller fra Maxo. Før jeg skaffet gummihellene ble det en del vibrasjonstøy som forplantet seg i bygget. Wattet jeg litt på så vibrerte spiksene i sålene sine og jeg merket veldig stor forskjell etter at mattene var på plass. Det synes ikke på bilde men på baksiden står en betonghelle (lenke under) som ska på plass istedenfor gummihellene. Her er en B&W ASW 610 som jeg har stående på soverommet og som brukes sammen med B&W CM5 til datamaskinen. Den står på en 5 cm tykk betonghelle. selv om den er langt lettere o har mindre effekt enn ASW 675'en er jeg veldig fornøyd med hellen. Endret 12. august 2019 av ilpostino 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Å digger at Tool er på Spotify. Audio Pro. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg lovte noen bilder av hvordan jeg har løst støydemping fra subbene mine. her er min B&W ASW 675. stor og tung med masse effekt. Jeg fikk ganske raskt klage fra naboen under da jeg hadde kjøpt den. Jeg la kanskje opp til det selv da jeg ba han si ifra om han synes det ble for mye. Undner den har jeg to gummiheller fra Maxo. Før jeg skaffet gummihellene ble det en del vibrasjonstøy som forplantet seg i bygget. Wattet jeg litt på så vibrerte spiksene i sålene sine og jeg merket veldig stor forskjell etter at mattene var på plass. Det synes ikke på bilde men på baksiden står en betonghelle (lenke under) som ska på plass istedenfor gummihellene. ASW 675.jpg Her er en B&W ASW 610 som jeg har stående på soverommet og som brukes sammen med B&W CM5 til datamaskinen. Den står på en 5 cm tykk betonghelle. selv om den er langt lettere o har mindre effekt enn ASW 675'en er jeg veldig fornøyd med hellen. ASW 610.jpg Tror folk/dere spiller høyere enn meg. Østeuropeer nabo på Dyne gratulerte meg med Subwoofer, men aldri klage. Torturerer du med sub på nachspiel søndag morgen med hip hop metall og dubstep så er det noe annet. Men i ungdommen med gulvhøytalere Diy 8" fikk jeg klager, men da var det nachspiel hver helg... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Tror folk/dere spiller høyere enn meg. Nja, jeg hører på en del progressiv trance ala dette, diverse subgenrer av metal og "livlig" klassisk med ganske greit volum så tror naboer og høyttalere får kjørt seg. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. august 2019 Forfatter Del Skrevet 12. august 2019 Nydelig bidrag, ilpostino Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Er dette rett sted å spørre om råd hvis man plages? Foreldrene mine har en Arvani med sub som er koblet til tv med optisk kabel. Når jeg prøver å spille noe med den så er det bare subben som gir noe lyd fra seg. Planken er helt stille. Har prøvd annen lydkilde, endret lyddekoding fra tv, og prøvd å parre planke og sub på nytt. Om jeg bruker RCA kommer det ikke lyd i det hele tatt. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 I -NABO-HUSET- til min hjemmekino rister bildene på veggen når jeg drar på litt.. Så joda, høyttalerne her spille høyt OG fint de! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Naboene har bare godt av litt audiotrim. Til visse grenser 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Det er bare rett og rimelig at naboene vet hvilke musikkvideoer jeg ser på. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Det er bare rett og rimelig at naboene vet hvilke musikkvideoer jeg ser på. P_20190812_222134_vHDR_Auto.jpg Et nedtrekkbart lerret der på 100-120" så har du jo en skikkelig hjemmekino Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg lovte noen bilder av hvordan jeg har løst støydemping fra subbene mine. her er min B&W ASW 675. stor og tung med masse effekt. Jeg fikk ganske raskt klage fra naboen under da jeg hadde kjøpt den. Jeg la kanskje opp til det selv da jeg ba han si ifra om han synes det ble for mye. Undner den har jeg to gummiheller fra Maxo. Før jeg skaffet gummihellene ble det en del vibrasjonstøy som forplantet seg i bygget. Wattet jeg litt på så vibrerte spiksene i sålene sine og jeg merket veldig stor forskjell etter at mattene var på plass. Det synes ikke på bilde men på baksiden står en betonghelle (lenke under) som ska på plass istedenfor gummihellene. ASW 675.jpg Her er en B&W ASW 610 som jeg har stående på soverommet og som brukes sammen med B&W CM5 til datamaskinen. Den står på en 5 cm tykk betonghelle. selv om den er langt lettere o har mindre effekt enn ASW 675'en er jeg veldig fornøyd med hellen. ASW 610.jpg Hvilken løsning isolerer i teorien best? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Mekanisk absorberer nok gummi mer enn stein. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Hvilken løsning isolerer i teorien best? Med tanke på H or forskjellige sinnene er (200w vs 500w, dobbel vekt osv) er det ikke er reelt sammenligningsgrunnlag men tipper også at gummien er litt bedre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Et nedtrekkbart lerret der på 100-120" så har du jo en skikkelig hjemmekino jeg har egentlig ikke vært helt fan av å montere opp et lerret men du satte meg på en idé som jeg skal teste ut. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 jeg har egentlig ikke vært helt fan av å montere opp et lerret men du satte meg på en idé som jeg skal teste ut. Den får du fortelle mer om, når du får testet den ut Jeg har det slik, surroundanlegg, tv og stereobenk - typisk vanlig opplegg. Så har jeg nedtrekkbart lerret som jeg bare drar ned foran tven og forvandler stua til en hjemmekino. Og øker bildestørrelsen fra 65" til 106". Har også mulighet til å blokkere alle vinduer med mørkleggingsgardiner. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Den får du fortelle mer om, når du får testet den ut Jeg har vært inne på tanken om å takmontere et lerret men det vil bli for dominerende i stuen med et "digert" lerret som stort sett bare henger der (selv om selve duken er oppe). Jeg er litt bok bob med hvor mye jeg bruker projektoren men jeg skal se etter et en stort, hvit og matt stoff som jeg kan feste opp i forkant av bokhyllen og vitrineskapet. Jeg får da større flate for lerretet og jeg slipper å a ned alle bildene hver gang jeg skal bruke lerretet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Jeg har vært inne på tanken om å takmontere et lerret men det vil bli for dominerende i stuen med et "digert" lerret som stort sett bare henger der (selv om selve duken er oppe). Jeg er litt bok bob med hvor mye jeg bruker projektoren men jeg skal se etter et en stort, hvit og matt stoff som jeg kan feste opp i forkant av bokhyllen og vitrineskapet. Jeg får da større flate for lerretet og jeg slipper å a ned alle bildene hver gang jeg skal bruke lerretet. Jeg brukte et Kingpin stativ.... På tripod. Det stod framme når vi brukte projektor, og når vi ikke brukte den så pakket vi det ned og lot det stå sammen med lerret i hjørnet. Brukte vel noen minutter på å soome inn og justere. Tror vi hadde et lite tape merke der stativ skulle stå foran tv. Funker fjell. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 (endret) Jeg har vært inne på tanken om å takmontere et lerret men det vil bli for dominerende i stuen med et "digert" lerret som stort sett bare henger der (selv om selve duken er oppe). Jeg er litt bok bob med hvor mye jeg bruker projektoren men jeg skal se etter et en stort, hvit og matt stoff som jeg kan feste opp i forkant av bokhyllen og vitrineskapet. Jeg får da større flate for lerretet og jeg slipper å a ned alle bildene hver gang jeg skal bruke lerretet. Det er faktisk ikke dominerende i det hele tatt - en lang (alt etter hvor stort lerret du har), slank og diskret (du får de i hvitt) kassett som er takmontert. Min er 100x100mm og noen meter lang. Er man hendig kan man videre kasse den inn eller felle inn i taket. Endret 13. august 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå