Rayen99 Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Hei! Jeg vurderer å bestille meg Oculus rift S fra deres hjemside da det koster mindre enn på Elkjøp osv, men lurer på en ting. Trenger man betale moms for å få den inn til Norge? Prisen brillene er 449€, og bestilles via deres europeiske webside(https://www.oculus.com/rift-s/?locale=nb_NO). Har sett blant annet på Tek.no at de nevner at man slipper å betale dobbels moms hvis man bestiller fra den Europeiske siden, men hva vil det si? At det koster 449€? Eller 449€ + 25% moms? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 (endret) 449€ + 25% mva + gebyr ca 300 kr Totalt ca 5800 kr. Da mister du i tillegg 5 års reklamasjonsrett hvis det oppstår feil, og må antagelig sende den til tilbake der du kjøpte den for garantireparasjon Noen trekker fra moms i avsenderlandet, men da ser du det før du betaler Endret 7. juli 2019 av Actibus Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Det står på siden du linket til: "* Prisen som vises, gjelder for levering til land/region: Norge. Prisen som vises, inkluderer kostnader for standardlevering og gjeldende avgifter." Merverdiavgift (moms) er med andre ord inkludert i prisen. Det du derimot mister ved å handle fra utlandet er de rettighetene som forbrukerkjøpsloven gir deg her til lands. Jeg vil ikke anbefale å ofre de for å spare noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Rayen99 Skrevet 7. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2019 Det står på siden du linket til: "* Prisen som vises, gjelder for levering til land/region: Norge. Prisen som vises, inkluderer kostnader for standardlevering og gjeldende avgifter." Merverdiavgift (moms) er med andre ord inkludert i prisen. Det du derimot mister ved å handle fra utlandet er de rettighetene som forbrukerkjøpsloven gir deg her til lands. Jeg vil ikke anbefale å ofre de for å spare noen hundrelapper. Takk til begge for svar! Er nesten en mnd til det kommer på lager hos Elkjøp, så ville prøve å «forhaste» leveringen. Hvis det det ikke er verdt det så står jeg over! Får jeg spørre hvilke rettigheter jeg mister? Så vet jeg det til neste gang Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 5 år tidsfrist på å klage på feil og mangler. Ikke sikker på om Occulus har 12 eller 24mnd garanti. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Siden du tilsynelatende kjøper fra et irsk selskap har du tilsvarende rettigheter som forbrukerkjøpsloven gjennom EUs forbrukerkjøpsdirektiv. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Ser ut som den Oculus-butikken henvender seg til norske forbrukere i såpass høy grad at de er nødt til å følge Forbrukerkjøpsloven ved mangler. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Sjekk at det ikke er Digital River som står for ansvaret for å få den levert til deg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1832989 https://www.reddit.com/r/Vive/comments/8be3kt/psa_if_considering_a_rift_do_not_buy_from_from/ (søk etter digital river på siden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå