Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Må jeg betale moms?

Rayen99

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å bestille meg Oculus rift S fra deres hjemside da det koster mindre enn på Elkjøp osv, men lurer på en ting. Trenger man betale moms for å få den inn til Norge? Prisen brillene er 449€, og bestilles via deres europeiske webside(https://www.oculus.com/rift-s/?locale=nb_NO).

Har sett blant annet på Tek.no at de nevner at man slipper å betale dobbels moms hvis man bestiller fra den Europeiske siden, men hva vil det si? At det koster 449€? Eller 449€ + 25% moms?

Takk for all hjelp! :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

449€ + 25% mva + gebyr ca 300 kr

Totalt ca 5800 kr.

Da mister du i tillegg 5 års reklamasjonsrett hvis det oppstår feil, og må antagelig sende den til tilbake der du kjøpte den for garantireparasjon

Noen trekker fra moms i avsenderlandet, men da ser du det før du betaler

Endret av Actibus
Lenke til kommentar

Det står på siden du linket til: "* Prisen som vises, gjelder for levering til land/region: Norge. Prisen som vises, inkluderer kostnader for standardlevering og gjeldende avgifter."

Merverdiavgift (moms) er med andre ord inkludert i prisen.

Det du derimot mister ved å handle fra utlandet er de rettighetene som forbrukerkjøpsloven gir deg her til lands. Jeg vil ikke anbefale å ofre de for å spare noen hundrelapper. 

Lenke til kommentar

Det står på siden du linket til: "* Prisen som vises, gjelder for levering til land/region: Norge. Prisen som vises, inkluderer kostnader for standardlevering og gjeldende avgifter."

Merverdiavgift (moms) er med andre ord inkludert i prisen.

Det du derimot mister ved å handle fra utlandet er de rettighetene som forbrukerkjøpsloven gir deg her til lands. Jeg vil ikke anbefale å ofre de for å spare noen hundrelapper.

Takk til begge for svar!

Er nesten en mnd til det kommer på lager hos Elkjøp, så ville prøve å «forhaste» leveringen. Hvis det det ikke er verdt det så står jeg over! :)

Får jeg spørre hvilke rettigheter jeg mister? Så vet jeg det til neste gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...