HanKarenDer Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Hei! Jeg er for tiden på utkikk etter en kurant gaming-laptop. Jeg er egentlig ikke store spilleren, men nå som WoW Classic er like rundt hjørnet og det i tillegg har begynt å klø litt i fingrene etter en god AARPG (Diablo, Grim Dawn) ser jeg etter en ny PC. Jeg kommer sannsynligvis til å prøve noen nyere spill, men det er ikke et must at dette skal kjøres på max settings osv. Verdt å merke at jeg etter min forrige PC som nå er solgt har en 27" G-sync-skjerm liggende. PCen vil nok for det meste sitte i fanget tilkoblet denne eksterne skjermen.Jeg har sett meg ut noen PCer og så nylig en test på tek.no hvor multicom sin bærbare med rtx 2060 kom greit ut - denne går for 14k. https://www.multicom.no/multicom-kunshan-nh50rd-156-144hz/cat-p/c1004595/p1500011071 Jeg følger også litt med på Finn.no og ser at jeg kan få ganske nye Pcer, men med 1060-grafikkort til rundt 8-9k. Slik jeg ser er CPU av de kraftigere typene (ihvertfall når jeg sammenlikner med den fra multicom, da det er omkring 6-7% forskjell).Spørsmålet mitt er rett og slett om det er verdt å kjøpe en PC til 5-6 tusen kroner mer? Vil jeg merke stor forskjell mellom et GTX 1060-kort og et 2060-kort i en bærebar PC? Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg vil anbefale den multicom maskinen. Mye for pengene og et 2060 kort er en god del raskere enn 1060. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 2060 gir vell rundt 30-40% høyere ytelse i spill enn 1060. Viktig å merke seg er at Multicom-maskina støyer ganske mye og nytes best med headsett og ikke i selskap med andre Gir svært mye ytelse for pengene. Om du vil ha noe som støyer lite kan jeg anbefale å se etter en brukt Lenovo Y520\530 eller Y720 med 1060 eller 1070-grafikkort. Evt se om du finner en ny på tilbud ny, hender ofte det er mulig å få tak i en Y520 med 1060 til under 10k Lenke til kommentar
HanKarenDer Skrevet 8. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2019 Takk for svar! Det er nettopp det som gjør meg så usikker - de har bl.a. denne som ble anbefalt i en annen tråd for litt siden fra DustinHome for 9k: https://www.dustinhome.no/product/5011106626/gl63 - ved å legge til en ram-brikke til så er vel ikke denne så alt for ille? Den har i tillegg display-portutgang slik at jeg vil kunne koble til skjermen min. Muligens trekker denne noe ned (hvis jeg skal tro anmeldelser på diverse internettsider som anmerker at den kan bli en smule varm under spilling). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå