Sonnyshogun Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Vurderer å kjøpe LG 34WK95U-W (https://www.prisjakt.no/product.php?p=4752761), leser i brukerhåndboken at for å komme over 3840 x2160 i oppløsning må det brukes USB-C eller ThunderboltTM 3 ( ) / DP grensesnitt. Grafikk-kortet jeg bruker er et Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream (støtter Displayport 1.4) . Vil en standard display port kabel håndtere dette eller må jeg ha noe Thunderbolt (i tilfellet hva?) for å komme opp 5120 x 2160? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 For å bruke USB-C porten, så må PCen støtte Thunderbolt 3 via denne (Det er ett DP signal som ligger der). Dette er for det meste for bærbare PCer, ellers så må du ha ett ekstra kort i PCen. (Kikket litt på denne skjermen selv for en stund siden). For deg blir det å benytte Displayport inngangen. Du kan godt teste med DP kabelen du har, men for å være sikker på å få full utnyttelse, så bør du nok ha DP 1.4 kabel. Club 3D har dette. Gikk til innkjøp av det selv for å være helt sikker på at jeg hadde kabel med nok båndbredde i for 3440x1440 med 144Hz signal og fullt fargerom. det er ganske stor forskjell på DP 1.2 og 1.4 kabeler i hva de tåler av datastrømmen. Mulig kabelene tåler det hvis de er av god kvalitet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Man trenger ikke nødvendigvis å ha Thunderbolt3 for å få DP over USB-C. Det kommer helt an på datamaskinen. Jeg har en uten Thunderbolt3 men med USB-C. Jeg får bilde med en USB-C til Displayport-kabel. Skal du over 3840x2160 så må du vel strengt tatt ha DP1.4 med HBR3-kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå