Nordiskeviking Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg vil opp i vekt siden jeg er ganske tynn og høy, jeg bruker proteinpulver før og etter trening, men hva ellers burde jeg spise? har blitt fortalt at egg, ris og kylling eller egg og tunfisk er bra for å øke vekten/muskelmassen. Noen tips? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Mindre fokus på protein, mer fokus på å dekke energiinntaket (det økte behovet for energi vil bidra med protein). Lenke til kommentar
alluc Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Hei. Det eneste du må gjøre er å gå i kalorioverskudd for å legge på deg. Det som er litt merkelig er at maten du bør spise er så å si den samme maten som en som prøver å slanke seg spiser. Men det er mengden som avgjør om du går opp eller ned i vekt. Kan skrive opp en del matvarer som er bra å få i seg ved trening. Fisk Kylling Ris Havregryn Avakado Cottage cheese Frukt og grønt Nøtter(inneholder sunt fett,hvis du vil legge på deg) Tran(fett+++) Pianøttsmør(sunt fett, ikke overdriv) + mye mer Prøv å google litt, men det er viktig å spise variert, formye av alt er ikke bra. Lenke til kommentar
alluc Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 (endret) Kan legge til at grunnen til at du ikkje bør spise fast food og div mat med mye "metta" fett, er at dette fettet legger seg fortere i blodårer og kan gi diverse hjerte og kar sykdommer senere i livet. Umetta fett i små mengder er bra for helsa. Så spis store mengder med sunn mat. Det vanskelige er å klare å spise nok. Men et lite tips er å ikke drikke seg mett på vann når du trener. Drikk heller vann imens og etter du har spist. Endret 26. juli 2019 av alluc Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Hjemmelaget gryterett. Potet, gulrot, erter, løk, hvitløk, sjampinjong, stekt filet av svin. I brun smørsaus. Gjerne ris ved siden av. Kan ha i karripulver for mer krydret smak. Sumobrytere spiser "Chanko-nabe" for å legge på seg. Har ikke prøvd å lage det, men det ser godt ut! Lenke til kommentar
Empress Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Brødskiver med noe godt på, speilegg for eksempel fungerer, og så kan du spise en hel grillet kylling til lunsj etter det igjen, så en god middag igjen senere med mye poteter, man må bare spise skikkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå