Gjest Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Jeg skal ta bachelor i sosialantropologi på uib nå til høsten, og lurer på hvordan dette faget arter seg. Hvordan er denne utdanningsløypa og hvordan fungerer dette? Hvilke fag blir man nødt til å ta utenom og hvordan er disse? Leste også at man må på feltarbeid dersom en bestemmer seg for å ta mastergrad - hvordan blir dette? Blir man nødt til å reise utenlands? Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Du må ta Ex phil. Og så tror jeg du skal ha kvalitativ og kvantitativ forskningsmetode. Del 1 og del 2 hvis du skal ta master. Kanskje du ikke trenger kvantitativ metode. Du skal sikkert også ha andre emner angående forskning/vitenskap. En del emner er obligatoriske for ditt studium. Det kommer noen valgfag i tillegg. Avslutningsvis skal du skrive en bachelorgrad, som teller 20 studiepoeng. Siden det ikke er et profesjonsstudium, har du sannsynligvis frihet til å komme og gå som du ønsker på forelesningene. Det er fordel hvis du skal jobbe utenom. Men det betyr nok også at du trenger selvdisiplin og motivasjon for å få et utbytte som kan sammenlignes med det profesjonsstudentene får. Jeg tror ikke det er nødvendig å reise til utlandet for å skrive mastergrad. Du kan sikkert gjøre en "metastudie" av andre forskeres arbeid. Eller finne grupper du kan studere i vårt eget samfunn. Opprinnelig var sosialantropologi studie av primitive samfunn. Men jeg tror faget er forandret en del, til også å omfatte studie av vestlige samfunn. Det er antakelig ganske likt sosiologi og statsvitenskap, men noe må skille fagene ad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå