JFM Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Hei. Lagrings-disken min er på 1TB. Windows oppgir denne til 931,4GB. Det er greit. Windows sier at jeg har 6,7GB ledig på disken. Dersom jeg åpner disken, merker alle filer og mapper (også skjulte) så finner jeg bare 700GB. Hva har skjedd med de 200GB jeg ikke finner? Jeg har prøvd disk-opprydding. Har ikke prøvd å formatere disken (da jeg, på nåværende tidspunkt, ikke har annen plass å lagre filene mine) Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Windows Utforsker viser ikke som standard skjulte filer og systemfiler. Bruk heller et program som feks. Treesize for å finne ut hvor alt er. Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Last ned WinDirStat og bruk den for å sjekke 2 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Høyreklikk på start-ikonet>diskbehandling og se om du har noen skjulte partisjoner for recovery e.l. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Last ned WinDirStat og bruk den for å sjekke Tusen takk. Da fant jeg feilen. Windows utforsker viser feil størrelse på den ene mappa Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Tusen takk. Da fant jeg feilen. Windows utforsker viser feil størrelse på den ene mappa Yeh, en feil som har eksistert siden 1803 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 (endret) Yeh, en feil som har eksistert siden 1803 Gjelder det om man kjører windows explorer «as administrator» i stedet for i «user mode» (som er standard) også ? Endret 6. juli 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Gjelder det om man kjører windows explorer «as administrator» i stedet for i «user mode» (som er standard) også ? det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 det vet jeg ikke Kunne vært interessant å prøve da for å se om explorer da har nok rettigheter til å kalkulere Program Filer size. Mange filer og mapper der med eierskap av trusted installer. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Denne feilen har med lengden på path i karakterer å gjøre mener jeg. Aøt over en viss lengde blir ignorert. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Husk at dette gjaldt en hardisk som bare brukes til lagring. Det at mappa heter "programmer" er noe jeg har kalt den. Mappa har overhode ingenting med windows eller programfiler å gjøre Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Hvis ikke alt av filer er nedpakket kan det lønne seg å kjøre denne. https://github.com/ImminentFate/CompactGUI/releases Dette er transparent komprimering på filsystemnivå så du slipper å tenke på arkiveringsprogrammer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Ok hadde ikke fått med meg at det var en egendefinert folder. Angående path lengde på 260 Starting in Windows 10, version 1607, MAX_PATH limitations have been removed from common Win32 file and directory functions. However, you must opt-in to the new behavior. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/fileio/naming-a-file Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå