NTB - digi Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Kraftigste jordskjelv i California på 25 år Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Ser ikke ordet "global oppvarming" i artikkelen, men er helt sikker på at det vil nevnes flere ganger i dette kommentarfeltet. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Ser ikke ordet "global oppvarming" i artikkelen, men er helt sikker på at det vil nevnes flere ganger i dette kommentarfeltet.Ser ikke helt hvorfor det skulle nevnes. Jordskjelv har ingenting med klima å gjøre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 (endret) Ser ikke helt hvorfor det skulle nevnes. Jordskjelv har ingenting med klima å gjøre. https://www.nrk.no/urix/_-klimaendringer-kan-vekke-vulkaner-1.7096137 https://link.springer.com/article/10.1007/s11069-014-1571-z Endret 6. juli 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 (endret) Klimaendringer kan kanskje påvirke risikoen med jordskjelv - men man kan like gjerne se for seg at det reduserer risikoen for jordskjelv, ved at stigning av havnivå legger motvekt på stressede områder og reduserer spenningene i skorpen. Om man skulle linke dette til noe, så gir det mer mening å linke det til fracking, som er bevist å forårsake jordskjelv. Men tror ikke det er mye fracking i California. Endret 6. juli 2019 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 (endret) Ser ikke helt hvorfor det skulle nevnes. Jordskjelv har ingenting med klima å gjøre. Alt har med global oppvarming å gjøre nå for tiden. Det er jo knapt et naturfenomen som ikke forklares med global oppvarming. Men slapp av, nå skal jeg føle litt på jordskjelvskam resten av dagen. Endret 6. juli 2019 av missi 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Kan det være en sammenheng her? (Det står jo ikke noe om styrken på bombene eller om de testes i grunnen. ) "Jordskjelvets senter var nær den amerikanske marinens område for testing av bomber, kjent som China Lake." Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Ser ikke ordet "global oppvarming" i artikkelen, men er helt sikker på at det vil nevnes flere ganger i dette kommentarfeltet. Venter bare på at privatbilene (eksos) i Norge skal få skylda. Fint argument for å få opp en 50-60 nye bomstasjoner. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Det er visst en fin forkastning der som kan gi jordskjelv på linje med de utenfor Japan. Det blir jaggu fine greier nå dét skjer. Blir noe sånt som 20 minutters tsunamivarsel ^^ Jeg hadde aldri turt å bo på en sånn plass. De har jo Yellowstone også. Jeg ville flyttet til Norge. Trygt og fint her. Bare ikke under "Mannen" ^^ lol. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Kunne bodd der men bare i 1 etg bygg (armert betong seff) , da har man sjans å komme seg ut Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Det er visst en fin forkastning der som kan gi jordskjelv på linje med de utenfor Japan. Det blir jaggu fine greier nå dét skjer. Blir noe sånt som 20 minutters tsunamivarsel ^^ Jeg hadde aldri turt å bo på en sånn plass. De har jo Yellowstone også. Jeg ville flyttet til Norge. Trygt og fint her. Bare ikke under "Mannen" ^^ lol. Kunne bodd der men bare i 1 etg bygg (armert betong seff) , da har man sjans å komme seg ut https://www.nytimes.com/2019/06/04/us/apple-headquarters-earthquake-preparedness.html 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå