Gå til innhold

Kraftigste jordskjelv i California på 25 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klimaendringer kan kanskje påvirke risikoen med jordskjelv - men man kan like gjerne se for seg at det reduserer risikoen for jordskjelv, ved at stigning av havnivå legger motvekt på stressede områder og reduserer spenningene i skorpen.

Om man skulle linke dette til noe, så gir det mer mening å linke det til fracking, som er bevist å forårsake jordskjelv. Men tror ikke det er mye fracking i California.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor det skulle nevnes. Jordskjelv har ingenting med klima å gjøre.

Alt har med global oppvarming å gjøre nå for tiden. Det er jo knapt et naturfenomen som ikke forklares med global oppvarming. Men slapp av, nå skal jeg føle litt på jordskjelvskam resten av dagen. Endret av missi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke ordet "global oppvarming" i artikkelen, men er helt sikker på at det vil nevnes flere ganger i dette kommentarfeltet.

Venter bare på at privatbilene (eksos) i Norge skal få skylda. Fint argument for å få opp en 50-60 nye bomstasjoner.

Lenke til kommentar

Det er visst en fin forkastning der som kan gi jordskjelv på linje med de utenfor Japan. Det blir jaggu fine greier nå dét skjer. Blir noe sånt som 20 minutters tsunamivarsel ^^

Jeg hadde aldri turt å bo på en sånn plass. De har jo Yellowstone også. Jeg ville flyttet til Norge. Trygt og fint her. Bare ikke under "Mannen" ^^ lol.

Lenke til kommentar

Det er visst en fin forkastning der som kan gi jordskjelv på linje med de utenfor Japan. Det blir jaggu fine greier nå dét skjer. Blir noe sånt som 20 minutters tsunamivarsel ^^

Jeg hadde aldri turt å bo på en sånn plass. De har jo Yellowstone også. Jeg ville flyttet til Norge. Trygt og fint her. Bare ikke under "Mannen" ^^ lol.

Kunne bodd der men bare i 1 etg bygg (armert betong seff) , da har man sjans å komme seg ut

https://www.nytimes.com/2019/06/04/us/apple-headquarters-earthquake-preparedness.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...