Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen med erfaringer med Tolvon?

jae-ols

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Tolvon? Ser at en bivirkning  er vektøkning. Er det noe som kan skje og får alle det? Jeg har fått det for søvnproblemer. Tok 20 mg i går kveld og har vært utslått i hele dag. Så det ble skikkelig "hangover" . Hva er vanlig dose mot søvnproblemer? 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vektøkning kan skje av og til, altså <1 av 10.

Tolvon er ikke primært en sovemedisin, men et antidepressiva med dyssende effekt. Du har altså ikke fått det som sovemedisin alene. 

Startdose er vanligvis 30 mg, for å siden kunne økes opp til vanlig dose som er 60 mg. 150 mg pr/døgn kan brukes i noen tilfeller.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 30mg Tolvon/Mirtazapin mot søvn problemer og jeg synes det fungerer fint. I begynnelsen fungerte det nesten litt for godt da jeg kunne sove 14-16 timer i døgnet, men nå som jeg har gått på de en stund så har jeg ganske normal søvn på 7-8 timer. Merker heller ikke til noe hangover mere. Jeg har ikke merket noe til vektøkning, men det kan jo også ha med at jeg har kuttet ut sukker og karbohydrater pga min diabetes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...