jae-ols Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 (endret) Er det noen som har erfaringer med Tolvon? Ser at en bivirkning er vektøkning. Er det noe som kan skje og får alle det? Jeg har fått det for søvnproblemer. Tok 20 mg i går kveld og har vært utslått i hele dag. Så det ble skikkelig "hangover" . Hva er vanlig dose mot søvnproblemer? Endret 5. juli 2019 av jae-ols Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Vektøkning kan skje av og til, altså <1 av 10. Tolvon er ikke primært en sovemedisin, men et antidepressiva med dyssende effekt. Du har altså ikke fått det som sovemedisin alene. Startdose er vanligvis 30 mg, for å siden kunne økes opp til vanlig dose som er 60 mg. 150 mg pr/døgn kan brukes i noen tilfeller. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Du skal bruke den dosen legen fortalte deg at du skal bruke. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Jeg bruker 30mg Tolvon/Mirtazapin mot søvn problemer og jeg synes det fungerer fint. I begynnelsen fungerte det nesten litt for godt da jeg kunne sove 14-16 timer i døgnet, men nå som jeg har gått på de en stund så har jeg ganske normal søvn på 7-8 timer. Merker heller ikke til noe hangover mere. Jeg har ikke merket noe til vektøkning, men det kan jo også ha med at jeg har kuttet ut sukker og karbohydrater pga min diabetes. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Prøvde 20 mg og var helt utslått. Men det avtar vel etter hvert. Skal følge godt med vekten. Men sover utrolig godt. Så det fungerer som det skal. Hangover var litt slitsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå