AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Siden april har huset jeg bor i vært til salgs. Huseier har lagt det ut privat, og det har vært jevnlig visning her, ofte med 24 timers varsel. Jeg er alenemamma til 2 barn som jobber to jobber, og kjenner at dette tærer på. Sist jeg flyttet var det etter at huset vi bodde i ble solgt, og ny huseier hadde familie som skulle "flytte inn" (noe som aldri skjedde). Dette skjedde i 2017,og nå føler jeg at jeg står midt oppi det samme igjen. Jeg har vært på aktiv leting etter en plass å bo, men siden jeg bor i en liten bygd jeg av forskjellige grunner ikke kan flytte fra, så er jeg bundet til denne plassen. Det er et snevert marked, og det meste som leies ut er hybler, eller leiligheter i 10k klassen. Har ikke råd til å kjøpe selv. Er det noe jeg kan få hjelp til opp i dette fra det offentlige? Kan også nevnes at jeg er kronisk syk med trigeminusnevralgi og ulcerøs kolitt, og kjenner at dette blir for mye for meg. Har heller ikke familie som kan hjelpe meg. Anonymous poster hash: 2ee41...f82 Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Er det noe jeg kan få hjelp til opp i dette fra det offentlige? Som utgangspunkt: Meld ditt behov hos kommunen, som skal ha leieboliger for vanskeligstilte på boligmarkedet.. Start ut undersøkelsen på teknisk avdeling. Vær klar over at norsk lov sier følgende: “Kommunen er forpliktet til å finne midlertidig botilbud for dem som ikke klarer det selv.” “Kommunen” vil normalt si NAV, kommunal del, men oppgaven KAN også være lagt andre steder. Rimeligvis vet ingen her på forumet om “ikke kan flytte fra” er realitet eller forskjønnende omskriving av “ikke vil flytte fra”, men er “kan ikke” hard realitet skal det hensyntas i forhold til de to punktene nevnt ovenfor - og det skal legges ekstra vekt på både barns behov for stabilt oppvekstmiljø og på sykdom. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Har du søkt startlån i kommunen? Dette kan hjelpe deg å kjøpe noe selv og komme i gang. Det du beskriver over er ett klassisk tilfelle av de som får godkjent slik:) 1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 https://boligmentoren.no/salg-bolig-leietaker/ 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Som noen andre sa: Hør med kommunen om kommunal leilighet. Et annet alternativ er startlån kombinert med bostøtte fra Husbanken. Det KAN være nok til at du kan få kjøpt deg noe eget. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Som noen andre sa: Hør med kommunen om kommunal leilighet. Et annet alternativ er startlån kombinert med bostøtte fra Husbanken. Det KAN være nok til at du kan få kjøpt deg noe eget. Jeg foreslår også om å søke husbanken om lån startlån, det er ment for lignende situasjoner som trådstarter Lenke til kommentar
mna Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Der er og noe som heter leie til hjem eller noe gjennom boligestiftelsen(tror jeg). Vet ikke helt hvordan det fungerer. men i korte trekk kjøpes det et hus av til deg som du har mulighet til å overta på ett eller annet vis. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Moderatormelding Fjernet støy fra denne tråden, tilbakemeldinger taes på PM Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Der er og noe som heter leie til hjem eller noe gjennom boligestiftelsen(tror jeg)."Leie til eie". https://www.veiviseren.no/stotte-i-arbeidsprosess/leie-og-kjop-av-bolig/leie-til-eie-for-vanskeligstilte Men hvorvidt det er et alternativ avhenger nok av hvilken kommune vi snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå