Gå til innhold

Get-kunder får ikke ta opp Tour de France fordi sendingen er for lang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr det faktisk at når en bruker trykker på 'ta opp program' - så skjer det noe hos GET, i deres sky?

 

Det mest logiske er vel at de tar opp alt og distribuerer via multicast? I hvertfall for de kunder som har GET sin fiber helt inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Get: – En pågående prosess.

 

Get-kunder får ikke ta opp Tour de France fordi sendingen er for lang

Gjelder dette bare den nye Get BoX? Jeg har Get box Mikro med opptak i nettskyen, og får ikke feilmelding når jeg setter samme program på opptak. Eller er det en feil at jeg ikke får feilmelding...?

Lenke til kommentar

Betyr det faktisk at når en bruker trykker på 'ta opp program' - så skjer det noe hos GET, i deres sky?

 

Det mest logiske er vel at de tar opp alt og distribuerer via multicast? I hvertfall for de kunder som har GET sin fiber helt inn.

Haha, hvis det er tilfellet så er det jo helt sykt. De har nok kapasitet til å ta opp på nytt til hver enkelt som trykker opptak men ikke til å gjøre det en gang bare i tilfelle.

 

Det er jo litt rart uansett egentlig. De MÅ jo ha opptaket (eller helst bør de jo ha orginalfila bare), og de kan jo tydeligvis spille det av til de som har tatt det opp, så hvorfor kan de ikke spille det av til alle andre? Det spilles jo av når de sender det live...

Endret av mariux123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betyr det faktisk at når en bruker trykker på 'ta opp program' - så skjer det noe hos GET, i deres sky?

 

Det mest logiske er vel at de tar opp alt og distribuerer via multicast? I hvertfall for de kunder som har GET sin fiber helt inn.

 

Multicast egner seg fint til direktesending av innhold som skal sees av mange samtidig. Det egner seg... la oss si.. mindre bra til å distribuere en sending til 1 seer.

Lenke til kommentar

Dette er veldig unødvendig av Get.

De har vel uansett en grense på hvor mye man får lagret i skyen, slik Altibox har. Da bør det ikke legges begrensning på opptakslengde på ett program i tillegg.

De burde ha mulighet for tilkobling av HDD for eget opptak. Slik Canal digital har tilbudt i flere år.

 

Forøvrig er nok tiden da man kunne ta opp hva man ville over. Altibox blokkerer av og til opptak (nettsky) til å spilles av, man får beskjed at avspilling av opptak er blokkert grunnet rettigheter.

Vet ikke hvordan Get sin kvalitet på opptak er, men Altibox brukte nesten ett år før de fikk orden på opptak i nettsky, lenge var opptak dårlig å se på grunnet sterk komprimering av opptak.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Påstanden fra TV-sjef Åtland og GET at slike lange sendinger "i høy grad sees live" stiller jeg meg skeptisk til. Jeg tror svært mange setter på slike lange sendinger - som primært går på dagtid - på opptak, og deretter gjør "dagting" som jobb, eller hvis ferie - tur på fjellet, sykkelturer, båt etc. For så å se akkurat det man selv ønsker av dagens lange opptak senere på kvelden - eller i uka hvis man er offline noen dager - SOM MAN GJERNE ER I FERIEN.

 

Aner ikke GET hva "design thinking" er? Brukere og kunder i fokus - ikke teknikktull som "manglende lagringsplass i skytjenesten."

 

...som faller totalt på sin egen urimelighet - å påstå det er greit at tusenvis av lokale GET II-bokser kan ta opp hver sin unike kopi av de lange programmene, men "teknisk vanskelig" å lagre ÈN ENESTE KOPI av det samme lange prorammet i skya som så deretter streames ut til kundene som som ønsker det etterpå?

 

Lite imponerende argumentasjon og teknisk bare vrøvl fra GET. De foretok en tilfeldig og dårlig valgt designbegrensning, DET er problemet. Ikke skyld ikke-eksisterende tekniske problemer og levèr tjenester med en kvalitet kundene tar som en selvfølge!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at svært få har flere linjer inn til sin bolig for å kunne velge leverandør. Man er bundet til å bruke den leverandør som har kabel til boligen.

 

Get har vist at de ikke hører på kundene sine behov. De har valgt å kutte ut tekst-TV mulighet, selv om det er mange som bruker det. Dem velger også å bestemme hvor lange program man kan ta opp, i tillegg til begrensning på antall timer totalt man kan ha (det siste er greit).

 

Get er alene om dette over.

Lenke til kommentar

Haha ja, jeg har alltid elsket skyen fremfor egen hdd i tv boksen. Glad jeg har hatt rikstv med egen disk.

 

Gamlingene har get tv gjennom fiber, ungene skulle se barnetv, den ene måtte på do og de fikk strak beskjed om å sette på pause. "Pause er ikke tilgjengelig for øyblikket".

 

Applaus! Lol

Lenke til kommentar

Tips: bare bytt til Altiboks om mulig.. det har vi nylig gjort og ALT har blitt mye bedre.. Get boksen mista ofte stereoen så man måtte spole for å rette det opp, snål bug. kontrolleren var utrolig treig å ofte måtte man trykke 2-3 ganger før noe skjedde. kontrolleren sluttet ofte å virke hvor batteri ut/inn fikset problemet - man kunne ikke starte et program fra start med mindre man på forhånd hadde valgt opptak, og om det ble f.eks ekstraomganger i et opptak så mistet man jo de - med altiboks er kontrolleren topp, trenger ikke engang peke mot dekoder - man kan se alt fra siste uka i reprise om man vil, ingen bugs har vist seg - det er rett og slett en fryd sammenlignet med hva Get ga oss..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY

Vel... "Altiboks" er langt ifra fri for bugs det også dessverre. Mulig bedre ja, men ikke perfekt

Lenke til kommentar

GET lurer kundene sine

 

Først var det ikke mulig å ta opp Tour de France-sendinger på 6+ timerpå tv.get.no, man fikk feilmelding "kan ikke ta opp programmet fordi det er for langt".

Etter medieoppslag så "oppfører" tv.get.no seg som om dette allikevel fungerer, ingen feilmeldinger og sendingene står "under opptak" mens de går.

MEN, når man etter sendingen forsøker å spille av opptaket skjer - ingenting. Ingen feil feilmelding, ingen informasjon. Og heller ingen avspilling. Og til tid ennå mer forvirrende - de starter i stedet et annet "tilfeldig" opptak!?

 

Tips til GET ledelse: Skaff dere nye og bedre folk på teknisk/utvikling - de dere har nå har åpenbart ikke tilstrekkelig kompetanse til å levere det forretningen og kundene krever... (forsinkelsene med Get BoX er vel også en sterk indikasjon på det samme).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...