sdf123 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Hei, Flytter inn i en bolig hvor det er fiber, på veggen står den en boks som har fiber inn og mulig til å koble på en CAT kabel ut. Boksen har modell.nr I-010G-U. Når man kobler seg til denne boksen, skal man på sin egen router koble til WAN, eller LAN port? (Fiberlinjen er aktiv) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Når man kobler seg til denne boksen, skal man på sin egen router koble til WAN, eller LAN port? WAN. Hvordan lyser lampene i I-010G-U? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Det er en ONT (fiber "modem"). Du kobler til WAN port. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2019 Power, PON og LAN lyser grønt. Jeg kobler til min WAN port, men får ikke nett. (Tror det tidligere har stått en telenor router tilkoblet) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Hvilken router har du og hvordan ser du at den ikke "får nett"? Har du satt opp ruteren på noe måte eller bare koblet den til og ikke får internett på mobil/pc eller lignende? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2019 (endret) Testet med fabrikk-resatt Asus RT-AC66U og en Neatgear WNR3500Lv2 begge ga bare informasjon om det ikke er noe internett tilkobling. Jeg antok at fiberlinja var nede, men Telenor sier nå den er aktiv og skal fungere. Endret 5. juli 2019 av RickyG Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Gå inn på router og sjekk WAN innstilinger. Er den satt til DHCP? Får den IP adresse? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Asus har en "Quick Internet Setup"-veiviser som skal fylles ut riktig. Netgear kjenner jeg ikke, men den har sikkert noe tilsvarende. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Det er mulig du må spoofe mac adressen til modemet som var koblet der før. Det måtte jeg før jeg fikk nett. Evt kan Telenor resette det for deg. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Det er mulig du må spoofe mac adressen til modemet som var koblet der før. Det måtte jeg før jeg fikk nett. Evt kan Telenor resette det for deg. Modem? Vet du hva dette dreier seg om? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Jeg har fiber fra Telenor, og en Asus router. Jeg trenger ikke spoofe Mac eller gjøre noe annet spesielle krumspring. Rett i WAN, velge at router skal få IP fra isp, så er jeg på nett. Vet ikke om jeg har samme ONT, den er bak sofaen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 (endret) Men vet noen om I-010G-U er etterfølgeren av comega CCP FTTH edit fant den på nextgentel sin side? For har kun peiling på: men er sikkert utgått fra telenor sin liste, men ytelsemessig tviler jeg på det er særlig forskjell er vel fremdeles 1 gigabit ikke 2.5 gigabit per gateway. Usikker på om det er blitt bedre opplasting hastighet? For GPON tar litt mere tid å få maks 500 opplasting. Nedlastinger er raskere. Men coax er mye verre. Endret 5. juli 2019 av LMH1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Bare vær obs på at hvis man f.eks. driver å kobler til pc-er og forskjellige rutere for å teste direkte mot ONT-en, kan det være at man må vente til dhcp-lease går ut før ny enhet koblet til ONT-en får IP. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2019 Viste seg at linja ikke var aktiv. Telenor hadde gjort noe feil. Fungerte med en gang jeg satt i ruteren min(e) etter at linja var satt aktiv av Telenor. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 (endret) Modem? Vet du hva dette dreier seg om? Ja. Gjør du? Hos meg var den låst til den første MAC adressen linja var koblet på, så den måtte spoofes. Ikke min skyld at du ikke har opplevd dette. Endret 9. juli 2019 av TommyL Lenke til kommentar
NULL Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Ja. Gjør du? Hos meg var den låst til den første MAC adressen linja var koblet på, så den måtte spoofes. Ikke min skyld at du ikke har opplevd dette. Er ikke låst. Tipper det bare var å vente til dhcp-lease var gått ut (15 min svjh). Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 (endret) Er ikke låst. Tipper det bare var å vente til dhcp-lease var gått ut (15 min svjh). Aha, jeg ventet en stund, og ga opp og bare spoofet den. Takker for oppklaring. Endret 12. juli 2019 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå