Gå til innhold

Forsøker å sette verdensrekord i en Tesla Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg skal også prøve å sette verdensrekord på diesel bilen min. Blir nok 4 ganger lengere enn en Tesla. Men Tesla fans kommer vel med en "veldig" god forklaring på dette som vanlig :-)

Lykke til, det trenger du:)

Ikke alt i skuffen som er så skarpt.
Lenke til kommentar

Finnes det en tilsvarende rekord for biler med annen fremdrift enn elmotor, eller er dette noe nytt som har kommet med elbilen?

Le Mans er jo 24 timer så der er det sikkert rekorder, men er det noe for offentlig vei?

Lenke til kommentar

Ingen bryr seg om elbil rekorder eller detts sjåfører

Du bryr deg jo åpenbart siden du måtte kommentere, leser en andre tråder om elbil så ser en fort at det er mange som bryr seg om både sjåfører og bilene. Men det er ikke alltid positivt nei;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes det en tilsvarende rekord for biler med annen fremdrift enn elmotor, eller er dette noe nytt som har kommet med elbilen?

Le Mans er jo 24 timer så der er det sikkert rekorder, men er det noe for offentlig vei?

 

Distanserekorden på Le Mans er 5410,713 km som ble satt med Audi R10 i 2010, før det var rekorden 5300 km, satt med Porsche 917 i 1971 med en snittfart på 222 km/t. Grunnen til at det tok nesten 40 år å slå den rekorden kan ha noe med de to sjikanene som ble satt inn langs Mulsanne-sletta i 1990.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke helt tilhenger av hastighetsrekoder på offentlig vei. Dette burde blitt gjort på dedikert bane, gjerne oval, med superlader på banen.

 

De gjordet det på Autobahn i tyskland, på en strekkning hvor det ikke er hastighets begrensning. Så det er ikke noe galt med det. Hadde det blitt gjort her i Norge, så hadde jeg vært enig.

 

Fordel med en bane, spesielt hvis de testet på en Nascar bane kan være mindre hastighetstap når de må snu, siden man slipper det på baner.

Lenke til kommentar

 

Kjører han frem og tilbake mellom 2 punkter? Komisk at Ionity sine ladere er vesentlig kjappere enn Tesla`s egne. Det virker som han kun bruker Ionity? Har han folk som kobler til og starter laderen på disse 2 plassene også?

 

Tesla sine ladere er jo en del år gamle etterhvert, så det er jo ikke veldig komisk. Skal dog begynne å fase inn de nye etter sommeren om jeg forstår det rett og de gamle skal justeres opp til 200kW? Men akkurat nå er det jo litt "kjipt" at en må til Ionity for å få full pupp, absolutt! 

250kW :)

Lenke til kommentar

Jeg skal også prøve å sette verdensrekord på diesel bilen min. Blir nok 4 ganger lengere enn en Tesla. Men Tesla fans kommer vel med en "veldig" god forklaring på dette som vanlig :-)

 

Forklaring på hva da? Det er vel ingen som sier at det er raskere å lade en el-bil enn å fylle opp en dieseltank. Hva er egentlig poenget ditt? Det er masse tilsvarende øvelser og rekorder gjort med andre tradisjonelle og utradisjonelle biler, jeg er sikker på at mange av disse gruser dieselbilen din, men du har kanskje en "veldig" god forklaring på dette?

 

Dette er bare forlengst utdatert oppgulp og vås fra din side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skal også prøve å sette verdensrekord på diesel bilen min. Blir nok 4 ganger lengere enn en Tesla. Men Tesla fans kommer vel med en "veldig" god forklaring på dette som vanlig :-)

 

Jeg dro 192 km/t med dieselpurka mi utenfor München idag... kona protesterte før jeg dro forbi 200....
Lenke til kommentar

Forsøket viser jo svært klart hvorfor el biler ikke egner seg i Tyskland. Bilen bruker jo 32kwh på 100 km. En dieselbil med samme snittfart bruker ca 5 liter PR 100km med samme snittfart. Koster hurtiglading 3 kr PR kWh blir dette dyrere enn diesel når du skal kjøre langt og 110km PR time er ikke mye i Tyskland.

Lenke til kommentar

Forsøket viser jo svært klart hvorfor el biler ikke egner seg i Tyskland. Bilen bruker jo 32kwh på 100 km. En dieselbil med samme snittfart bruker ca 5 liter PR 100km med samme snittfart. Koster hurtiglading 3 kr PR kWh blir dette dyrere enn diesel når du skal kjøre langt og 110km PR time er ikke mye i Tyskland.

 

Hvilken dieselbil bruker 0,5 liter pr mil i 170km/t? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilken dieselbil bruker 0,5 liter pr mil i 170km/t?

 

Det er snittfarten som gjelder. Skal man kjøre gjennom Tyskland med 110km PR time kan man kjøre 1200km på 11timer

 

Fylle tanken på 2 min og fortsette. Jeg har kjørt noen ganger fra middelhavet og hjem med ganske få stop.

 

Poenget er at man med el bil må kjøre mye raskere for å holde snittfarten oppe. Da stiger energiforbruk og kostnader dramatisk. Mange tyskere pendler langt og raskt.

 

Med en diesel bil kan man kjøre 800km på 4,5 time med 180km PR time. For å klare dette med en elbil må du lade svært raskt og kjøre enda raskere. Jeg tror ikke det er mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...