BeyondALL Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Spent på når de ordner en felles app for disse her. Runder snart ti sjapper nå, men neimen om jeg gidder å ha ti apper for dette. Ikke hold pusten, de er jo konkurrenter. Men noen kommer til å bli borte om 1-2 år vil jeg tro. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Ikke hold pusten, de er jo konkurrenter. Men noen kommer til å bli borte om 1-2 år vil jeg tro. Håper oslo setter none krav til dem for privileget av å få lov til å rote ned hele byen, kanskje krav til at de har et API hvor de må åpne for seriøse aktører som vil lage felles app. 1 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Tviler på at de er keen på at andre kan snoke i deres data. Antall sykler og bruksmønster er ikke noe de vil dele. Kommer det et påbud spørs det også om de vil bruke penger på å utvikle dette kun for en by, eller ta med syklene et annet sted. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Tviler på at de er keen på at andre kan snoke i deres data. Antall sykler og bruksmønster er ikke noe de vil dele. Kommer det et påbud spørs det også om de vil bruke penger på å utvikle dette kun for en by, eller ta med syklene et annet sted. Det er jo data de idag også deler. Og om det er betingelsene for å operere i byen så er det vel bare å innfri seg til markedet eller dra et annet sted. Om dette fører til at 100% av aktørene forsvinner fra Oslo, anser jeg det fremdeles som en positiv endring sammenlignet med hva situasjonen er idag. 1 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 De deler ikke rådata i dag, det er noe annet enn det du kan se i appen. Flere av dem sier ikke hvor mange sykler de har ute til pressen. Du hater jo tydeligvis hele konseptet og vil ha et forbud. Greit nok, men si det da istedenfor å foreslå mer byrokrati ? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 (endret) De deler ikke rådata i dag, det er noe annet enn det du kan se i appen. Flere av dem sier ikke hvor mange sykler de har ute til pressen. Du hater jo tydeligvis hele konseptet og vil ha et forbud. Greit nok, men si det da istedenfor å foreslå mer byrokrati Jeg vil egentlig ikke ha forbud. Og har heller ingenting imot ideen om "plasser de hvor de vil", men i realiteten klarer ikke folk å tenke, og jeg vil heller ha forbud mot "plasser dem hvor de vil" enn hva vi har idag. Alternativt hadde jeg vært veldig positiv til om de hadde blitt en del av by-sykkel systemet hvor de måtte bli satt fra seg på en slik stasjon som bysyklene, der kunne de også lagt opplegg for at de lades automatisk. Men nei, det er ikke nødvendig og gi ut all rådata for å lage samleapp, de kan begrense informasjonen like mye som idag. Da du faktisk kan sende API kall til de allerede eksisterende API'et deres og hente ut hva du selv er interessert i. Endret 8. juli 2019 av Rudde Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 For min del er syklene velkomne, og enn så lenge kan jeg leve med plasseringen. App-løsningen er imidlertid uakseptabel, så jeg hadde vært positivt til krav om samkjøring fra bystyrets side. Hadde vært fullstendig håpløst om Ruter skulle fått ni konkurrenter i Oslo-området, så ser ikke hvorfor det skal aksepteres her. Samarbeid eller DØ er en helt grei løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå