Olaven Spire Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei, jeg har nettopp hentet skjermkortet fra posten, et Radeon 9800 Pro. Jeg avinstallerte nvidia driverne, slo av maskinen, satt i Radeon kortet og slo på maskinen. Windows fant kortet og la inn noen drivere og allt så bra ut. Etter jeg installerte Catalyst driverne så er det loddrette striper i windows. Rundt musa er det en 4 kant med vannrette linjer. I 3DMark03 (hm 6000 poeng) så er det mange store flater og lange streker overalt. I 3DMark2001 så ble det så mye streket i drage flygingen at jeg ikke kjente igjen noen ting og avsluttet testen. Har prøvd 3 forskjellige versioner av catalyst driverne og det er helt likens. Så det er vel ikke driver problem da?... Noen som har hatt lignende problem og kanskje vet hva dette er for noe? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 nVidia-driverene er beryktet for å etterlate 'rester' (dette gjelder kanskje flere produsenter for alt vet, er ikke meningen å henge ut nVidia), så du burde prøvd Detonator Destroyer eller hva nå disse programmene heter. Du finner dem uansett hos Guru3d o.l. http://www.guru3d.com Jeg skal sette inn et Radeon-kort i en maskin hvor det kun har stått nVidia-kort etter nyttår. Blir spennende. :/ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 jeg hadde lignende problemer, men til meg komm det små sjakkbrett og hvite prikker rundt på skjermen. kortet var spiltter nytt og hadde brukt et nvidia kort før. skal dende det inn i morgen. testet kortet hos en kammerat og det var akuratt samme feilene. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Detonator Destroyer virket ikke i XP, å formatere i dag fristet lite. huff huff Detonator R.I.P. funket, men strekene er fortsatt etter reboot. Endret 23. desember 2003 av Mr.Anderson. Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hadde et GF3 kort før jeg fikk 9800pro. Jeg hadde også en del problemer med og få driverne til ATI kortet til og funke. Samme hva jeg gjorde funket det bare ikke, så jeg la inn windows på nytt. Da funket alt som det skulle. Så det har sikkert noe med driverne til nvidia som tidligere nevnt her i posten. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 [quote name='DataChild' date='23/12/2003 : 23:15'] Hadde et GF3 kort før jeg fikk 9800pro. Jeg hadde også en del problemer med og få driverne til ATI kortet til og funke. Samme hva jeg gjorde funket det bare ikke, så jeg la inn windows på nytt. Da funket alt som det skulle. Så det har sikkert noe med driverne til nvidia som tidligere nevnt her i posten. [/quote] Jepp det er nok windows som bugger litt ja...prøv og innstalere windows på nytt... Lenke til kommentar
Noty Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Anbefaler en format c: Da får du iallefall sett om det er win som kødder det til Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Ok, jeg får bite i det sure eplet og installere Xp på nytt. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Enn jeg kjenner var meget plaget..så la han xp på nytt og oppnåde mere poeng i 3dmark og funket bedre i spill... Endret 23. desember 2003 av Shuttle Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 jepp, format og legg inn windows, så skal det funke.. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Setter i gang med reformat om 10 min, skal få over mine dokumenter, linker og sånt. Så poster jeg her så snart jeg vet noe(og er på nett). Tar vel ikke så veldig lang tid forhåpentligvis Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Setter i gang med reformat om 10 min, skal få over mine dokumenter, linker og sånt. Så poster jeg her så snart jeg vet noe(og er på nett). Tar vel ikke så veldig lang tid forhåpentligvis jepp husk og skrive her når du er ferdig.... Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Da er det nødvendigste installert og til min store skuffelse så er de samme symptonene fortsatt. Så da er det vel bare å sende kortet i retur Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Vel vel, Ris sjokoladen som fulgte med i pakken var nå ikke defekt Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Vel vel, Ris sjokoladen som fulgte med i pakken var nå ikke defekt hva mener du? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 jeg også fikk med en sjokolade, den var god Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 jeg også fikk med en sjokolade, den var god haha hva slags merke er leverandøren, sapphire? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 nei, den var fra hwb Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Virker som om det er en god del folk som får stress med Radeon 9800 korta..? Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Virker som om det er en god del folk som får stress med Radeon 9800 korta..? Sitter med litt av det samme inntrykket. Men uansett så vurderer jeg sterkt det kortet selv. Når man først har fått installert det med rette drivere osv så virker det som folk er meget fornøyd med kortet da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå