The Avatar Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Selv om leier hadde vært blind og ville skaffet seg førerhund etter signering av kontrakt så vil de ikke komme langt når eier er allergisk og bor i samme hus Dette er det typiske eksempelet på situasjonar der leigetakaren sitt behov for førarhund er klart mykje større enn utleigearen sitt ubehag med allergi. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg toth Skrevet 5. juli 2019 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2019 Finnes det noen som helst måte å kunne få til en hund på i leiligheten til tross for hans nei? For en usedvanlig ubehøvlet holdning..! Du bør nok bruke tiden din på å bli mer sympatisk heller enn å prøve å sno seg til en lovlig måte å fornærme folk på. Heldigvis finnes det ikke særlig rettslig grunnlag for å få ønsket ditt oppfylt, loven sier "ulempe" for utleier, ikke en gang "vesentlig ulempe" - allergi er definitivt ulempe. Din grunn("Jeg har så lyst på hund!") er heller overhodet ikke tungtveiende. Spar pengene du hadde brukt på hunden så du kan kjøpe egen bolig - deretter kan du anskaffe så mange dyr du vil. 14 Lenke til kommentar
Varis Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Jeg måtte bo med eksen i rundt 6 mnd etter forholdet var over kun fordi jeg trengte en leilighet hvor dyr var tillatt. Så skal man ha dyr, må man også ha en leilighet som tillater det. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Herregud for en egoistisk holdning. Prøve å presse inn en gjenstand huseier er allergisk mot. Søk nye plasser å bo, slutt med egoismen. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Så hvis du har en snill Rottweiler på 50 Kg så burde det være greit? Eller hva var poenget ditt? Poenget var at et slikt forbud ikke alltid er lovlig og en fint kan ha hund dersom andre forhold tillater det, slik som borettslag, rekkehus/leilighet osv med egen inngang der en uansett ikke forstyrrer naboer mm. Lenke til kommentar
Party99 Skrevet 5. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2019 Kan jeg ta med hund tror dere? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Hva kan jeg si?Bare si hei når du møter på h*n. Spør h*n sikkert om du har fått hund, sier du bare ja. Så får du bare ta konsekvensen av det som kommer. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Hva kan jeg si?«Hei, dette er den nye hunden vår». Så sier utleier opp kontrakten deres pga brudd på vilkårene og så må dere flytte på nytt. Anonymous poster hash: a70fa...956 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Med påfølgende tap av depositum fordi leiligheten må renses 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Hva kan jeg si?Du kan si "beklager at jeg har oppført meg som en komplett egoist, selvsagt tar jeg ikke inn en hund her når dere har sagt det ikke går. Det er tross alt deres hus. Si gjerne fra om dere endrer mening". 5 Lenke til kommentar
Party99 Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Vi spurte en tredje gang og fikk lov! Da blir det en blanding mellom yorkshire og shih tzu Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Gratulerer med å ha startet leieforholdet på en negativ måte Og lykke til når bikkja bjeffer innendørs og bæsjer i hagen. 7 Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Leier ut selv, her hadde aldri op kommet til signeringsdelen en gang før jeg hadde funnet noen andre.. mase tre ganger om å bryte en husregel FØR innflytning er røde flagg så det synger.. lykke til til huseier, håper det går bedre enn jeg antar. 2 Lenke til kommentar
MittNavnErTatt Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Du kan tvinge utleiger til å godta hundehold dersom du kan vinne fram rettsleg med at ditt behov for hund er langt større enn huseigers ulempe. "Har lyst på hund" vs allergi. Lykke til med den. 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 "Har lyst på hund" vs allergi. Lykke til med den. I dette tilfellet så har trådstarter eit dårleg utgangspunkt sidan han alt har katt. Ofte er hovedargumentet for å kunne kreve å få ha kjæledyr til tross for forbod at det er eit selskapsdyr. Men å argumentere for at ein treng ein hund for å ikkje være einsleg når ein alt har kjæreste og katt vil være ganske håplaust. 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Lovlige avtaler og kontrakter man har godkjent og skrevet under på skal man honorere. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Her syns jeg direkte synd på huseier. Håper han ikke blir en sterkt angrende part i ettertid 3 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Her syns jeg direkte synd på huseier. Håper han ikke blir en sterkt angrende part i ettertid Men igjen så viser bare dette at allergi våset er bare tull&tøys. Det er ingen som har så mye allergi at det går gjennom vegger og tak. Kanskje en heller skal begynne å si den reelle årsaken til hvorfor en ikke vil ha dyr i huset fremfor å skylde på allergi. Men det å mase høl i huet på huseier for å få lov til å ha dyr er jo en helt annen sak. 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 (endret) Med påfølgende tap av depositum fordi leiligheten må renses Aldri hørt om en leilighet som har blitt renset før. Finnes det slike store problemer en skal frem til her så hadde både du, jeg og alle andre visst om slike tilfeller. Derfor ingen har hørt om dette før er vel fordi det ikke finnes. Leiligheten skal jo vaskes grundig før en flytter ut, noe som er mer enn godt nok. Men at utleier bruker det som ett argument for å håve inn depositumskronene kan godt være, så er spørsmålet om en skal bite på eller ei. Endret 12. juli 2019 av FranZe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå