Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan fungerer et billån/mc lån. Hva er smartest?

Anbefalte innlegg

Sparer mer med elbil, i byer som ikke har innført bompenger ennå

og den dagen det blir GPS prising så slipper nok ikke MC unna 

Skjønner ikke hvorfor de slipper unna i dag

Skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt slipper unna. Her kjøper de rike elbil som bil nr. 2 for å slippe bommen. Regningen blir etterlatt til de som ikke har råd til elbil...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, synsing egentlig.

Det er ikke noen tvil om at det er færre mopeder og motorsykler ute på vinteren enn på vår, sommer og høst. Og jo bedre vær det er, jo flere vil ta turen ut. Uten tvil.

Men det betyr ikke samtidig at det kun er for sommermånedene.

Her jeg bor ville jeg nok personlig ha droppet sykkelen 5-6 uker totalt i løpet av hele fjoråret. Da som en følge av min erfaring og føreforhold. For en litt mer erfaren sjåfør så hadde det nok vært enda færre uker sykkelen måtte ha stått hjemme. Så når vi her er nede i kanskje 1 måned en ikke kan bruke sykkelen så blir det å beskrive motorsykkel som kun noe for sommeren skivebom, mener jeg. Dette vil naturligvis variere etter hvor en bor i landet, men siden vi ikke vet hvor trådstarter bor så blir det på generelt grunnlag.

Jeg er enig med deg. Å selge bilen til fordel for en MC er en annen ting. Jeg beholder bilen da jeg fremdeles har behov for den. Den har uansett tapt seg så mye i verdi at jeg ikke får så mye for den.

Mitt største påskudd for å kjøpe en MC er jo nettopp at jeg ser at store deler av kjøpet kan finansieres med sparte utgifter til bompenger, ferje og drivstoff. Jeg er ikke den som i rene innfall løper å kjøper allslags "leketøy" så fort lønna kommer på konto. Det har jeg ikke råd til  :)

Lenke til kommentar

Man må investere i sykkel (og det trenger ikke være voldsomt mye heller), men utover det så er det for min del ihvertfall minimalt med utgifter og billig i drift. Men jeg ser stadig vekk folk som mener det er et pengesluk å kjøre MC. Det er tusenvis spart hver måned bare i bompenger. Og masse tid spart i forhold til å kjøre bil eller buss til og fra jobb. Har bil i tillegg til vinteren eller når det er behov av andre grunner. Regn er ikke noe problem med mindre det er syndeflod det er snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg. Å selge bilen til fordel for en MC er en annen ting. Jeg beholder bilen da jeg fremdeles har behov for den. Den har uansett tapt seg så mye i verdi at jeg ikke får så mye for den.

Mitt største påskudd for å kjøpe en MC er jo nettopp at jeg ser at store deler av kjøpet kan finansieres med sparte utgifter til bompenger, ferje og drivstoff. Jeg er ikke den som i rene innfall løper å kjøper allslags "leketøy" så fort lønna kommer på konto. Det har jeg ikke råd til  :)

Hvorfor har du da billån i tittelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...