fjarle Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Fem stjerner i Euro NCAP.Model 3 får full pott i sikkerhetstest Lenke til kommentar
v1sper Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Her er videoen: Euro NCAP Crash Test of Tesla Model 3 2019 Lenke til kommentar
janmb Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 "Testen gir bilen en 96 prosent skår" 96% skår? Glasskår? Dvs nesten hele mugga? 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen. Så det er ikke så viktig fotgjengere blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn. Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen. Så det er ikke så viktig fotgjengere blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn. Problemet er vel heller at folk ikke er villige til å kjøpe biler som er bekledd med svamp utvendig. Vanskelig å gjøre så mye med myke trafikkanter - som illustreres ved at poengsummene er såpass lave. 7 Lenke til kommentar
seda Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 "Testen gir bilen en 96 prosent skår" 96% skår? Glasskår? Dvs nesten hele mugga? Skår/score er helt innafor i følge ordbøkene, selv om det ser litt rart ut. 1 Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Hva er nyheten? Hva med en liste over topp 10 bilene i Norge som IKKE har 5 stjerne 3 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen. Så det er ikke så viktig fotgjengere blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn. Det er ikke så sneversynt selvsagt! Av 100 mulige får TM3 74. Altså 3/4. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Så det er ikke så viktig fotgjengere blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn. Hva er det som må til for å få opp mot 100% på denne testen da? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 74 for fotgjengere kan kalles "over gjennomsnittlig". Og snittet er ganske høyt, stort sett alle får fem stjerner. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Kan vell droppe å lage overskrifter på topp-score på slike tester. Er det noen biler i år som ikke har fått 5 stjerner i denne testen? Det er jo nesten mer logisk å lage overskrifter på de som ikke får 5 stjerner nå idag, siden majoriteten av bilene får det. 2 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Så det er ikke så viktig fotgjengere blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn. Den fikk samme score som Volvo V60 på dette punktet. Volkswagen Golf scoret 65% her. Den har jo solgt i bøtter og spann. Så syns ikke 74% var så verst for Model 3. (lurer egentlig på hvem som har tunnelsyn her) 7 Lenke til kommentar
Basti Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 De som har lest NCAP-testen nøye har kanskje sett at test modellen var en Tesla Model 3 RWD, ikke en Dual Motor versjon som selges så mye i Norge. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 "here we go again" Tesla er verdens beste bil, slik som Apple fans også sier om Apple produkter. Hjernevasket personer. 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 "here we go again" Tesla er verdens beste bil, slik som Apple fans også sier om Apple produkter. Hjernevasket personer. Fjompenisse! Du har tydeligvis ikke kjørt en Tesla. 1 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 "here we go again" Tesla er verdens beste bil, slik som Apple fans også sier om Apple produkter. Hjernevasket personer.Fjompenisse! Du har tydeligvis ikke kjørt en Tesla. Nei, jeg har ikke det. Men jeg har en arbeidskollega som hadde Tesla. Som gikk over til fossil bil igjen. Så det er ikke bare solskinn historier om Tesla/elbiler. 1 Lenke til kommentar
buchead Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Hadde nettopp en s som gikk i heia for et par uker siden .. Ingen airbagger ble utløst... Hvor sikkre er de egentlig.. Fikk stryk av meg. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/EWKlyj/Bil-med-to-personer-kjorte-av-veien 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Hadde nettopp en s som gikk i heia for et par uker siden .. Ingen airbagger ble utløst... Hvor sikkre er de egentlig.. Fikk stryk av meg. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/EWKlyj/Bil-med-to-personer-kjorte-av-veien Airbager skal bare løse ut ved en kraftigere kollisjon. De kan gjøre mer skade enn det er verdt. (Se f.eks Takata saken.) Her ble nok bilen bremset ned litt gradvis. 2 Lenke til kommentar
Sven Karlsen Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Hadde nettopp en s som gikk i heia for et par uker siden .. Ingen airbagger ble utløst... Hvor sikkre er de egentlig.. Fikk stryk av meg. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/EWKlyj/Bil-med-to-personer-kjorte-av-veien Airbagene utløses bare ved kræsj som gir g-krefter over en viss grense (høy). Den grensen ble da ikke nådd i den kollisjonen du sikter til. Airbager er nemlig kraftige saker og kan forårsake skader i seg selv. De er ikke der for å gjøre kollisjonen behagelig. Kun for å øke sjansen for overlevelse. 6 Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Airbager skal bare løse ut ved en kraftigere kollisjon. De kan gjøre mer skade enn det er verdt. (Se f.eks Takata saken.) Her ble nok bilen bremset ned litt gradvis. Airbagene utløses bare ved kræsj som gir g-krefter over en viss grense (høy). Den grensen ble da ikke nådd i den kollisjonen du sikter til. Airbager er nemlig kraftige saker og kan forårsake skader i seg selv. De er ikke der for å gjøre kollisjonen behagelig. Kun for å øke sjansen for overlevelse. Slutt å ødelegg diskusjonen med relevante faktaopplysninger. Vi er sinte på Tesla fordi de eksisterer og fordi noen liker dette bilmerket. Det er det som er viktig her! 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå