javr Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 (endret) Jeg brukte min Sony Xperia Z3 Compact ute i regnet og vasket den i vasken ved ett tilfelle. Da skjermen løsnet på chassiet på et tidspunkt leverte jeg den inn på garantien. Det ble først avvist da de påsto den hadde vært i nærheten av vann. Ja, jeg bekreftet jo dette da reklamen viste at de dykket med telefonen i basseng og mistet den i vasken osv. Da svarte de at "neinei, telefonen skal ikke brukes i nærheten av vann eller i situasjoner der den kan bli våt." Jeg ringte inn igjen dagen etterpå og spurte hva som skjer nå. Da påsto de igjen at den hadde vært i nærheten av vann. Denne gangen nektet jeg for dette og da var det plutselig greit. Ikke vet jeg... Jeg tok kontakt med Sonys kundeservice når jeg druknet min Xperia ZXs. Les: brukt den som kamera mens jeg surret i overflaten på et 2-3 grader varmt(kaldt) fjellvann. I spesifikasjonene står det IP68 og «do not submerge». Spurte dem hvilken av de to påstandene som gjaldt, da den ene utelukker den andre. De konkluderte med at det var IP68 jeg skulle forholde meg til. Jeg dro til Elkjøp og leverte den inn, sa som sant var telefon var fullstendig druknet. Han i serviceluka hadde ikke trua, men jeg sa at Sony hadde bekreftet at IP68 var gjeldende og at hva jeg hadde gjort var langt innenfor standarden. Det er ingen overdrivelse å si at han mente det var bortkastet å sende den inn, men han skrev ned hva jeg hadde gjort med den og hva Sony sentralt hadde sagt og sendte den inn. En stund går, og jeg fikk telefon tilbake, all innmat byttet pga vannskader og det kostet meg ingenting. Han samme kundebehandleren på Elkjøp var der når jeg fikk den tilbake, og han ble svært positivt overrasket over Sony. Det var ikke kritisk for meg å få den reparert, worst case gjorde de ingenting og best case fikk jeg ny telefon å ha i bilen, men jeg ser for meg det hjalp at jeg hadde fått ut av dem på forhånd hva som gjaldt før jeg leverte inn telefon. Mvh Endret 8. juli 2019 av javr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg