Cayana Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Jeg har store hull i cv fordi jeg har slitt med angst siden jeg var barn. I en alder av 35 år har jeg aldri hatt fast jobb, kun et par korte sesongjobber eller praksisplass. Jeg har endelig kravlet ut av dette mørke hullet, og skal søke jobb for første gang. Men HVA skriver jeg i cv? Kan jeg skrive at jeg har vært syk, men er frisk nå? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Du skriver ikke og forklarer på en CV, men er forberedt på spørsmål (muntlig) dersom det kommer opp. F.eks i mitt tilfelle så har jeg opphold fra 2010 til 2014. Jeg forklarerer det med min kronisk syke mor, som til slutt døde i 2016. Da slutter samtalen plutselig og dreier seg raskt over til noe mer hyggelig. Jeg er fortsatt arbeidsledig med den taktikken der og nærmer meg ufør. (Går i AAP). #deterikkejobbtilalle #allekanikkefå Lenke til kommentar
Cayana Skrevet 3. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2019 Jeg må vel skrive noe? Og hva sier jeg hvis noen spør? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 På en CV så skryter du over de tinga du har oppnådd osv. Ikke over de tinga du ikke kan eller ikke klarer eller ikke vet noe om. Det hadde blitt en lang CV for de fleste. Er det hull, så er det hull. Så ikke skriv noe der Hva du sier? Vel, du er er på bedringens vei, er du ikke? Kanskje helt frisk til og med? Der har du mye å skryte av. Kanskje du besitter en livserfaring ikke så mange har? Dette er jo bare positivt. Men husk, de vil alltid velge den beste kandidaten. Og de leker heller ikke butikk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 CV'en skal berre være ei oppsumering av den kompetansen du har. Den einaste grunnen til å skrive eit eller anna dei åra du har vært sjuk må være dersom du kan vise til relevant livserfaring. Hol i CV'en på grunn av pass av barn i heimen, jordomsegling, og liknande ting som du kan vise til som kompetansebyggande kan du føre opp, men ikkje skriv negative ting som at du har vært fysisk eller psykisk sjuk, har festa hardt eller berre har satt heime og sett på TV. Ofte er det betre å la hol være hol, og heller forklare dette nærmare i jobbintervjuet eller jobbsøknaden. Du skal være særleg forsiktig med å oppgi at du har vært sjuk i lang tid, dette gjer berre at arbeidsgiver ser på deg som ein risiko for stort fråvær. Då er det betre at det står som eit hol slik at du har ein sjangs til å forklare det i staden for at sjefen danner seg eit feilaktig fyrsteinntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå