Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

To helt like dataer, den ene fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Jeg har to dataer som er bygget på et "bygg din egen gaming-pc" kurs. De er helt like, med de samme komponentene. 

For noen dager siden ble begge dataene flyttet, og da vi skulle koble til Data A, så fikk vi opp denne feilmeldingen:

"There is no signal coming from your computer. Press any key on the keyboard or move the mouse to wake it up. If there is no display, press the monitor button now to select the correct input source on the On-Screen-Display meny".

Dersom jeg kobler ledningene fra pc B og til skjerm A, så fungerer skjermen. Om jeg kobler ledningene fra pc A til skjerm B, så virker den. Pc B virker, mens Pc A får altså opp denne feilmeldingen. Mao er det ikke koblingen som er feil. 

Har snakket med pc-verkstedet som tror det er en ledning som kan ha falt ut fra inni dataen en plass, og de vil helst at vi sender dataen tilbake slik at de kan finne ut av det. Problemet er bare at de bor på andre siden av landet, og jeg har ikke noe å sende det i. Håper derfor at noen her har en anelse over hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åpne pcA. Sjekk at alle strømmpluggene står skikklig i kontaktene, for eksempel strømmpluggene til hovedkort, skjermkort, harddisker osv. Spesielt hovedkort pluggene siden pcen ikke starter....eller gjør den det, men viser ikke bilde på skjerm?? Hvis det er tilfelle så ville jeg sjekket at skjermkortet står sikklig nedi pciexpress porten på hovedkortet,,Dytt litt i kortet og sjekk at strømmtilførsel til skjermkortet står tilkoblet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...