Gå til innhold

Artifacts med gainward ti4800se

viranth

Anbefalte innlegg

Har et. stk Gainward TI4800SE som har gitt meg problemer i en stund. Hadde tidligere et stk. TI4400 som varte i ca 8 måneder før det tok kvelden (artifacts som kræsjet maskinen).

Ikke så lenge etter at jeg fikk det nye kortet (fikk byttet selvfølgelig, uten noen kostnad) så fikk jeg artifacts. Jeg satt da en 120mm vifte rett over kortet og hadde åpent kabinett og hele pakken, problemet forsvant for en stund.

Nå som jeg har fått Star Wars - Knights of the old republic får jeg artifacts igjen, begynte vel for et par uker siden, og må da forte meg ut i windows for at det ikke skal fryse hele maskinen.

Jeg flyttet for noen dager siden fra studenthybel til privat leilighet og skulle spille litt LOTR: Return of the king for å kvele kjedeligheten uten internett, da det skjedde. Massiv artifacts attack og maskinen klikket. Må nevne at jeg ikke hadde den 120mm viften over kortet.

Så da var det å skru opp maskinen, ta ut kortet og sette det inn igjen, men neida, ingenting virket.

Så lot jeg det stå til neste dag, ingenting virket enda. Litt utpå kvelden bestemte jeg meg for å skru det ut igjen og fikk det til å virke. Så nå kommer jeg meg inn i windows.

DET RARE ER, spill som KOTOR, LOTR:ROTK og andre lignende spill gir meg artifacts, mens jeg kan spille warcraft 3 og NFSU i timesvis, (uten 120mm vifte) uten at det kommer artifacts.

Hvorfor skjer dette? Hva er det som gjør at KOTOR, LOTR:ROTK o.l. gir meg artifacts?

Jeg skal selvføgelig bytte kortet, men vil sannsynligvis få et Gainward tilbake av lik "kaliber", noe jeg ikke kan si jeg gleder meg til.

Så hvorfor funker noen spill, mens andre gir meg artifacts og fryser maskinen, så jeg må ta ut kortet og sette det inn igjen for at det skal funke igjen... merkelige greier.

Håper noen der ute vet hva problemet kan være =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd med litt forskjellige detonator drivere, men kan vel sikkert undersøke litt mer.

Er hjemme i julen, så jeg har ikke tilgang til maskinen for øyeblikket.

Hva slags artifacts det er, det blir det litt verre å svare på. Grønt, blått, gult, rødt i firkanter, striper, alt som forvrenger bildet.

Begynner først litt smått, så bare eksploderer det ut over skjermen til man ikke ser noe som helst, og maskinen fryser.

Lenke til kommentar
høres ut som et problem pga. ekstrem varme utvikling, syntes jeg :shrug:

Skal være enig at dette virker som varmeutvikling, men har prøvd med en 120mm vifte rett over, som ville hjulpet en god del om dette var problemet.

Kan hende at selve viften på kortet slår seg av, men dette vet jeg ikke. Uansett er det merkelig at to kort fra Gainward gir meg samme problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...