icer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Stereojack, 3-polet stereo med bryter. Passer 3,5 mm stereoplugg. For kretskort eller chassismontering. Link Kjøpte en sånn på CO, men er ikke sikker på hvor ledningene skal Noen som har peiling? Helst bilder eller koblings skjema... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Mål med multimeter, da vel. Nokså lett å oppdage om man har loddet feil også. Jeg loddet jord og høyre feil, det ble nokså spesielt. Jeg husker jeg googlet etter det, jeg fant ikke noe som var helt topp, men du kan titte på denne: http://www.shure.com/support/technotes/app-soundcard.html Linken din funker ikke, btw. Du kan ikke direktelinke til Clas sånn (trykk tips en venn elns og bruk den linken). Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Rød (signal høyre) skal på den innerste koblingen (det vill si den ytterste på hanpluggen), Hvit (signal Venstre) skal på den mitterste koblingen (den i mitten på hanpluggen.), og jord/svart skal på den ytterste som offtest også er et kombinert koblingspunkt og strekkavlatning, dette er den innerste kontaktpunktet på hanpluggen. Kan hende jeg har byttet om høyre og venstre, skal si ifra når hvis det er tillfelle når jeg kommer hjem og får undersøkt det. Skulle ha tegnet det men har ikke et tegneprogram tilgjengelig (terminalpc) Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Ok byttet om høyre og venstre, jeg blandet dem en gang og sia har det gått i surr. Har tegnet ei tegning Lenke til kommentar
icer Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Dere er Guder hele gjengen! Holder på med et prosjekt der jeg har røsket ut innmaten i en cd-rom for så å bruke denne som hus for kretskort ol. bare bygge på et frontpanel med brytere ol. har en enkelt molex plugg som strømkilde så d blir lite rot Mye bedre enn å måtte ha 100ledninger spredd utover toweret (skal legge inn plexi og katoder senere) btw: Hvor kan jeg få tak i dreibare motstander (potensiometere er ikke det hva de heter?) Blir vel 12V/0,23A=43ohm motstand... Er vel ikke så enkelt å skaffe en så lav? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå