toffo Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Der er en god del private brukere der ute som glatt kunne hatt S-versjon på sin maskin. Teoretisk ja, min mor på 75 for eksempel, men kommer de til å ha det? Min far derimot bruker et par programmer som ikke finnes i Store ennå og ville ikke ha vurdert det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Teoretisk ja, min mor på 75 for eksempel, men kommer de til å ha det? Min far derimot bruker et par programmer som ikke finnes i Store ennå og ville ikke ha vurdert det. Nei det måtte nok ha vert en person som stort sett bruker maskinen til nett ting og slikt. Et å annet Candycrush og slike spill. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 (endret) Nei det måtte nok ha vert en person som stort sett bruker maskinen til nett ting og slikt. Et å annet Candycrush og slike spill. Ja. Det er selvfølgelig en del av dem. Men ville den typen personer gå for et PC-oppsett som er forskjellig fra de som 'kan data' og begrenser dem (i hvert fall teoretisk) i hva de kan gjøre i fremtiden? De aller fleste av disse vil uansett kjøre det som er preinstallert på den maskina de kjøper. Jeg tror ikke det blir så mange igjen som realistisk vil gå for 10 S. Og jeg har heller ikke sett MS markedsføre den mot privatpersoner i noen grad? Men det KAN være noe i den retningen de skal lansere nå, funksjonalitetsmessig. Det er ingen tvil om at bedriftsmarkedet etterspør maskiner som er mer 'infanterisikre' og enklere å administrere (via Intune) enn tradisjonell Windows. Det er også mye enklere for firmaer nå å 'pakke' eksisterende apps for Microsoft Store enn bare for et år eller to siden, så det er et reelt alternativ. Å bygge et slikt OS fra bunnen av på Linux høres smartere ut enn å renske opp i gammel Windows, som de har holdt på med nå i noen versjoner. Endret 4. juli 2019 av toffo Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 WAAS – Windows As A Service, version 1.0 …også kjent som Game Over. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 (endret) Den versjonen finnes jo i dag og heter Windows 10 S. Dog en noe nedskalert versjon av pro, men programmer kan kun installeres via store. Hmm lurer på om ransomware får kjørt der... Det må testes.. Fikk kjørt Mediacreationtool uten å måtte laste det ned fra shoppen, men LiberKey gikk selvsagt ikke. Det gikk ikke an å lage en lokal konto på førstegangs oppstart man måtte bruke en Microsoftkonto, men siden det er pro eller høyere versjon, så kunne man starte mmc og legge til users and computers snapin og lage en lokal bruker derfra. Hmm den er bare i build 1803. Derfor den brukte så lang tid på å fullføre installasjonen. Den måtte nedgradere først, så aktivere S-modus. Diskusjonen om S-modus fortsetter her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1849684 Endret 4. juli 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå