Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problemer med Komplett Bank!


Bahamut

Anbefalte innlegg

Tenkte å dele med dere min erfaring med Komplett Bank.

Jeg har alltid likt komplett på grunn av gode priser, rask levering og fantastisk kundeservice og har mer eller mindre kjøpt alle mine PC-komponenter ifra komplett. Men jeg kan ikke si det samme til Komplett Bank da dette er den VERSTE banken jeg har vært borti. I januar i år så bestemte jeg meg for å kjøpe jeg meg en PC til 38 187 kr og valgte å bruke "Utsett Betaling". For 345kr kunne jeg utsette betalingen med 6 måneder RENTEFRITT. Dette tenkte at dette er en god deal så jeg kjøpte PC komponentene ifra komplett og betalte disse 345kr i gebyr som jeg fikk faktura ifra Komplet Bank for benytte meg av «Utsett Betaling». Etter å ha fått delene så endte jeg opp med å sendte strømforsyningen og Blu-Ray spilleren i retur kort tid etter siden jeg så at Blu-Ray spilleren ikke passet pga 360mm radiatoren i topp og at strømforsyningen var kanskje hakket forliten med tanke på fremtidig 2080Ti Sli oppsett. Dermed hadde summen jeg hadde på «Utsett Betaling» sunket 35 123kr. Men helvete startet allerede etter en måned. Plutselig fikk jeg faktura ifra Komplett Bank i begynnelsen av mars der jeg hadde fått et minste beløp som jeg måtte betale på disse 38 187 kronene samt hadde jeg fått 700k i renter, total beløpet hadde vokst til over 39 200kr. Komplett Bank hadde heller ikke trukket ifra de komponentene som jeg hadde levert tilbake til komplett. Jeg ringte Komplett Bank og spurte hvorfor jeg hadde fått renter på en "Utsett Betaling" faktura og hvorfor beløpet ikke var nedjustert. De beklaget og sa at denne fakturaen skulle jeg bare se bort ifra. Gode greier tenkte jeg helt til jeg neste måned fordi i begynnelsen av april fikk jeg en ny faktura ifra Komplett Bank med nye 700kr kroner i renter og et totalt beløp som nesten var 40 000kr, her var det også et minste beløp som jeg måtte betale samt hadde de enda ikke nedjustert total beløpet. Jeg ringte Komplett Bank nok en gang og spurte igjen hvorfor jeg hadde fått renter på en "Utsett Betaling" faktura. De beklaget igjen og sa at denne skulle jeg bare se bort ifra den fakturaen I mai fikk jeg ingen faktura ifra Komplett Bank så jeg tenker at alt er endelig fikset. Men i begynnelsen av juni fikk jeg en NY FAKTURA men denne ganen var beløpet på 5116kr og et minste beløp som skulle betales samt varsel om oppsigelse av handlekontoen (som jeg egentlig ikke har). Jeg ringte Komplett Bank enda en gang og lurer på hvor disse 5116 kr kommer ifra? De kunne ikke svare meg på det men de sa at det var en feil i deres datasystem så denne fakturaen skulle jeg også bare se bort ifra. Jeg ba om å få dette skriftlig siden jeg var lei av denne mulige kommunikasjonen deres men dette kom aldri. På mandag, (1 juli) så fikk jeg en ny faktura på 5236 kr og varsel om inkasso fordi minste beløpene ikke hadde blitt betalt. Jeg ringte Komplett Bank og de sa nok en gang at feilen lå hos IT avdelingen, dette var rapportert og de kunne ikke gjøre noe med det. Jeg fikk bekreftet at beløpet som jeg skyldte var 35 123 kr og at renter og alt skulle jeg bare se bort ifra. For at beløpet på 5238kr ikke skulle gå til inkasso så ba de meg betale minstebeløpet og at dette minstebeløpet ville bli trukket av de 35 123 kr som jeg skyldte. Jeg sa så om jeg betaler 30 123kr på den fakturaen jeg fikk på 5238kr, vil dette da bli trakt ifra disse 35 123 kr som jeg skal betale 16 juli? Da sa de ja og om jeg betalte 30 123 kr så ville jeg få en faktura på 5000kr som er utestående som skal betales den 16 juli. Jeg sa igjen at dette vil jeg ha skriftlig men dette kom aldri. MEN FY FAEN, i dag fikk jeg en faktura på 38 187kr! Jeg ringte Komplett Bank og de sa at jeg har 24885kr til gode på kontoen min. De kun ikke overføre pengene for å betale ned de 38 187 kronene (som egentlig er 35 123kr) og at jeg må betale de 38 187 kronen for å unngå at jeg får renter på dette. Nå har jeg ventet i 3 timer på at de skal ringe meg opp igjen men ingenting skjer.

Komplett Idioti!

post-28210-0-88588600-1562148614_thumb.png

post-28210-0-34209900-1562148619_thumb.png

post-28210-0-03706300-1562148624_thumb.png

post-28210-0-58317900-1562148627_thumb.png

post-28210-0-98692400-1562148637_thumb.png

post-28210-0-05820400-1562148667_thumb.png

post-28210-0-77978500-1562148712_thumb.png

Endret av Bahamut
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du utsetter betalingen opprettes automatisk handlekonto. 

 

Komplett Bank sa at jeg hadde ikke handlekonto der enda før etter 6 måneder når beløpset skulle betales. En handlekonto er en konto der du har renter og jeg SKAL ikke ha renter før etter 6 måneder. Dette var ihvertfall det de sa til meg på telefonen men det var ikke det som var poenget her  :rofl:

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Hatt en lignende erfaring, bare at jeg må ta litt egen skyld i det. Glemte uheldigvis å betale de 300kr i gebyr for utsettelse. 2 uker etter forfall fikk jeg hele regninga kasta i ansiktet, ingen varsel eller påminnelse :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hatt en lignende erfaring, bare at jeg må ta litt egen skyld i det. Glemte uheldigvis å betale de 300kr i gebyr for utsettelse. 2 uker etter forfall fikk jeg hele regninga kasta i ansiktet, ingen varsel eller påminnelse :(

 

Ja, slikt er fort gjort. Hadde jeg ikke betalt gebyret hadde jeg forstått situasjonen. Derfor var jeg ekstra nøye med å betalte denne med en gang jeg fikk den.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner fikk inkasso fra Komplett etter å ha betalt fakturaen for lenge siden, han måtte ringe dem for å få den slettet. Veldig hyggelig av dem.

Må bare fortelle det nå: når bedrifter som CDON og Komplett Bank tilbyr finansiering, Resurs Bank o.l., så ville jeg tenkt to ganger før jeg takker ja til det - blir fort bare tull. Anbefaler deg å få dette rettet på og nedbetalt så fort som overhode mulig for dette kan bare bli feil og feil slik som Canal Digital: De har bare sendt feil faktura gang på gang og det har tatt mye tid i å ringe den, totalt tre fakturaer og forventer flere feil, de sletter den og sender ny faktura hver gang. Jeg har for øvrig betalt med VISA-kortet på Komplett (vanlig) og Komplett Apotek alle gangene jeg har handlet der, og er fornøyd med tjenestene.

Endret av ddb2002
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde aldri brukt en amatør som komplett som min bank. Gode på å selge diverse på nettet men kan ikke se for meg at dem har noe som helst erfaring med å drive med banktjenester.

Det som blir fortalt her er jo helt hårreisende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange av disse kreditorene sender purring før forfall på regningen og er du 1 dag over fristen så kommer det en ny purring med gebyrer du må betale

Samme greia med OneCall, purring og påfølgende gebyrer bare man kommer litt på etterslep

 

Hos Telenor har jeg vært uker over fristen uten å få gebyrer eller purrebrev, muligens fordi de ser at pengene kommer inn

Alt blir forøvrig betalt i rett tid nå (Avtalegiro på alt)

Lenke til kommentar

Komplett sin strategi på å drive bank og mobil osv. er helt håpløs. Hvorfor etablere seg i markeder som er stappfull av konkurranse av bedrifter med lang erfaring. Neste blir vel at de starter flyselskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har dårlig erfaring med komplett bank også. Skulle få tilbakebetalt et kjøp gjort med kredittkort. Ventet og ventet men ingenting skjedde. Ringte dem etter 14 dager, og da fortalte de at de hadde prøvd for 12 dager siden, men manglet informasjon til å gjennomføre tilbakebetalingen.

 

Å tenke på å kontakte meg for å få riktig info det er vel for mye å spørre om?? Skal de bare la være å betale ut penger som er mine helt til jeg eventuelt ringer dem da? Tenker i ettertid at jeg burde faktisk bare sendt dem purring, og purregebyr for sen betaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å enkelt sette en stopper for dette så sørger du for å betale inn 35 123,- med KID 10002596319 innen 15 juli så har du oppfylt din del av avtalen. 

 

Skulle det komme krav på noe mer så bestrider du dette. Går det til inkasso så kan du svare det samme. 
 

I stede for å ringe så kan du også sende en mail eller chat hvor de bekrefter at det er feil. Så legger du ved dette hvis det kommer nye krav/inkasso. 

 

Case closed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...