Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kan jeg legge en fuge her?

Anbefalte innlegg

Hepp!

Driver å pusser opp badet, og skal begynne å gipse veggene. Jeg har lektet ned taket 48mm. Jeg måtte løfte platen noen cm over gulv slik at gipsplaten som kommer i taket treffer denne, og det ikke blir en glipe mellom veggen og taket. Jeg får da en glipe på ca. 2.5cm fra spongulvet og gipsplaten. Kannjeg fylle den glipen med en fugemasse? Det skal legges varmekabler og flytmasse på gulvet.

Takker for innspill!

post-101292-3389071_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen ekspert men er det ikke bedred å bruke membranplater istedenfor gips på badet.

Vedr glippen så vil gulvet bli noe høyere enn nå hvis du skal legge varmekabler og fliser

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert men er det ikke bedred å bruke membranplater istedenfor gips på badet.

Vedr glippen så vil gulvet bli noe høyere enn nå hvis du skal legge varmekabler og fliser

Forskjellen er bare at men slipper å legge så mye membran. 

Det er med tanke på flytesparkel du tenker på tetting der?

I såfall er det like greit og lurere å bruke ekspansjonsbånd rund hele rommet.

Skumgummi lignende med lim på som lager glipe mellom flytesparkel og vekk.

Er mulig det blir gjort av de som skal legge flymassen. Skal leie inn profesjonelle til slikt siden jeg ikke har teken på slikt. 

Men da legger jeg bare en "liten" stripe der for min egen del. Det er vel slik at gipsplater skal 1cm over gulv og ha en bevegelsesfuge i bunn og hjørner uansett. 

Takker så mye for innspillene, folkens! 

Lenke til kommentar

Forskjellen er bare at men slipper å legge så mye membran.

Det er en forskjell til mellom gips og våtromsplater bak flisene og det er at om membranen skulle bli punktert er en våtromsplate bakom fortsatt tett mens membranbrudd med gips bakom blir ødeleggende.

Problemet er mest relevant om fliser på vegg eller i nærhet av veggen må fjernes for da er det rissiko for membranbrudd med problemene det kan medføre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...