Gå til innhold

Kritikk til webshop'er


Rayarn

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett meg kraftig lei på de fleste webshop'ers fremgangsmåte når det gjelder fiktive leveringsdatoer, og forventet leveranser osv. Jeg har over lengre tid prøvd å få tak i en sony Z600 som skulle være julegave. Det har vist seg å være totalt umulig. Webshoper som komplett.no, mpx.no, pcshop.no har satt dato'er i hytt og pine. Forskjøvet disse hele tiden.

Jeg har gått å ventet på dato'er.. 19 nov, 15 des, 22 des for å nevne noen. Og da disse datoene har kommet, så har jeg bestilt, for så å få beskjed om at leveringsdatoen er om 1 måned. Så jeg har måttet heve kjøpet. Dette er en form for lurerier som jeg har fått direkte i vranghalsen. Selfølgelig kan man legge skylden på leverandør, men de aktuelle webshop'ene burde ta sin del av ansvaret. Det er bare tull å oppgi et produkt på lager med UBEKREFTET leveringsdato. Det ender sjelden bra for kundene, og er bare til irritasjon når disse fiktive datoene slår seg vrang.

Så dette blir min apell til webshop'er som opererer med slike TULL dato'er. Slutt med det, og hold heller tilbake info når det er så usikkert som f.eks min situasjon med ZE600 telefonen. Sett bekreftede dato'er, så kan vi som er kunder slippe å gå rundt å vente på neste skuffelse.

Jeg for min del er temmelig forbannet over min situasjon, og jeg tørr vedde på at andre opplever/"har opplevd" samme irritasjonen jeg gjennomgår nå.

Mh
Raymond Pettersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg, Raymond. Jeg hadde fulgt så tett med leveringsdato til SE P900 på Komplett, MPX, og en rekke andre nettbutikker. Jeg tror at Komplett og MPX har bare det som vane å "lyve". Jeg endte opp med å få mobilen fra Forbrukershop.no forrige torsdag.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg, Raymond. Jeg hadde fulgt så tett med leveringsdato til SE P900 på Komplett, MPX, og en rekke andre nettbutikker. Jeg tror at Komplett og MPX har bare det som vane å "lyve". Jeg endte opp med å få mobilen fra Forbrukershop.no forrige torsdag.

Har hatt mye problemer med MPX på dette punktet.....

 

Lagerstatus og opplysninger til kunden stemmer ikke overhodet med hva som er reelt. Har ikke opplevd det med Komplett og PS-data... ikke enda i allefall...

Lenke til kommentar

jeg har hatt problemer med MPX og dette, men det verste er at til og med når MPX setter bekreftede datoer viser de seg å ikke være sanne. Dette skjer gang på gang. Hvis man ikke kan stole på de bekreftede datoene de setter kan man jo ikke stole på dem i det hele tatt.

 

:thumbdown: MPX :thumbdown:

Lenke til kommentar
jeg har hatt problemer med MPX og dette, men det verste er at til og med når MPX setter bekreftede datoer viser de seg å ikke være sanne. Dette skjer gang på gang. Hvis man ikke kan stole på de bekreftede datoene de setter kan man jo ikke stole på dem i det hele tatt.

 

:thumbdown: MPX :thumbdown:

Tror det er viktig å ikke glemme at leverandører har mye av skylden i dette. Men mener fortsatt at webshop'ene må ta sin del av peppern for å drive denne policy'en med å angi _forventet_ leveringsdato o.l som er totalt FORKASTELIG. Når man setter et produkt i en webshop SKAL en bekreftet dato være tilstede etter min mening, ellers blir det i de aller fleste tilfeller bare tøys og tull..

 

Ille nok er det at webshop'ene bommer på dato'en. Hadde det vært snakk om 1-3 dager så hadde det vært forståelig med tanke på postens gang og slikt. Men som i mitt tilfelle på 3-4 forskjellige webshop'er - så er den nye dato'en 1 måned fremover i tid?!

 

Slikt skaper sinne...

 

Fint å se at andre er enige.

 

Mh

Raymond Pettersen

Lenke til kommentar

Opplevde det samme med mpx.no. De hadde bekreftede datoer for Siemens SX1 og et Sony videokamera den 22.1203. Likevel kunen de ikek sende meg varene den datoen. Siden jeg måtte ha det sendt da eller dagen etter, kansellerte jeg kjøpet og kjøpte kameraet fra XD.no.

 

enig i at det er kjempedårlig å ha en bekreftet dato og ikek følge den opp. Burde vært en lov mpt dette som ga oss kunder erstatning når slikt skjer.

Lenke til kommentar

Akkurat det samme som skjedde meg også.... satt med en halvferdig PC i en måned pga "bekreftede" datoer fra MPX.... hvorfor ikke bare si ubekreftet.. Hvis de har så mye problemer med alle leverandørene sine, så er det på tide å bytte..

 

Jeg gidder i allefall ikke å handle der noe mer... Den 50-lappen det er å spare, gir jeg F i...

Lenke til kommentar
Opplevde det samme med mpx.no. De hadde bekreftede datoer for Siemens SX1 og et Sony videokamera den 22.1203. Likevel kunen de ikek sende meg varene den datoen. Siden jeg måtte ha det sendt da eller dagen etter, kansellerte jeg kjøpet og kjøpte kameraet fra XD.no.

 

enig i at det er kjempedårlig å ha en bekreftet dato og ikek følge den opp. Burde vært en lov mpt dette som ga oss kunder erstatning når slikt skjer.

En lov ville kanskje vært vanskelig å få til. Et _krav_ derimot, som hadde krevd en 110% sikker dato hadde vært til alles beste. Jeg kan ikke fatte at webshop'er ønsker irriterte kunder, eller at noen kunder ønsker å havne i slike irriterende situasjoner.

 

Så hva med å slutte med denne usikkerheten, og kan de ikke stille sikkerhet så kanskje det aller beste hadde vært å fjerne varen fra databasen til den er på lager???

 

Eller kanskje noen har et bedre forslag, i såfall kan de gjerne komme med den under denne forum tråden.

 

Mh

Raymond Pettersen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...