larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Har seriekobla 2 like switcher av type TL SG105 fem ports. Fra switch nr 1 har jeg kobla til 2 pc’er, og det fungerer problemfritt. Fra en av de andre utgangene på switch 1 går det en nettverkskabel til switch nr 2. Ut fra den har jeg kobla til tv’n. Har fulgt koblingsjema som fulgte med. Tv’n får ikke signal. Kobler jeg nettverkskabelen utenom den andre switchen er tvn på nett. Noe jeg har gjort feil her? Googla det og leste noe om en krysset kabel men får ikke frem hva det egentlig er. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Lrysset kabel trenges i og for seg når du koble to datamaskiner direkte mot hverandre og var for å unngå at datamaskiner sendte og mottok data på de samme lederne (en nettverkskabel består av 8 ledere). Sikker på at ikke en av portene er merket med WAN eller lignende? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Hva legger du i "ikke signal" ? edit: edit det iplostino skriver om krysset kabel var relevant for 10-15 år siden Endret 2. juli 2019 av Chris93 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 edit: edit det iplostino skriver om krysset kabel var relevant for 10-15 år siden Det er derfor jeg brukte fortid i beskrivelsen av krysset kabel. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Hare du testet den kabelen mellom switchen og TVen? Og har du testet med å koble til en annen maskin i switchen? Endret 2. juli 2019 av xaco Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 Hva legger du i "ikke signal" ? edit: edit det iplostino skriver om krysset kabel var relevant for 10-15 år siden Får melding på tv’ at den ikke er på nett når switch nr 2 er tilkobla. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Jeg la opp sjult nettverk for noen år siden. Kablen fra switch nr 1 til en koblingsboks med RJ45 til andre enden av stua. Fra den koblingsboksen går det nettverkskabel til switch nr 2. Endret 2. juli 2019 av larsen_1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 Er det lys på portene?Ja, men bare oppe i venstre hjørnet på port 1-4 avhengig av hvem av de jeg bruker. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Du må nok gi et mer detlajert svar enn det Eller bare for å gjøre det enklere for deg: Bytt om på swtichene, fungerer det da? Endret 2. juli 2019 av Chris93 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 Du må nok gi et mer detlajert svar enn det Eller bare for å gjøre det enklere for deg: Bytt om på swtichene, fungerer det da? Skal teste det. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 Du må nok gi et mer detlajert svar enn det Eller bare for å gjøre det enklere for deg: Bytt om på swtichene, fungerer det da? Skal ikke ha noe å si, testa det men ingen endring. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 På tvn får jeg opp ip-adresse, undernettmaske og Mac adresse om det forteller dere noe. Likevel ingen Ethernet Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Hva mener du med serietilkobling??? Stacking mener du? Mulig du trenger å sette opp inter-vlan mellom switchene med forskjellige VLANa/Eller default VLAN så trafikken går fra switch til switch? Har du satt default gateway på switchen? Det med kryssa kobler trenger du ikke lengre, MDIX sørger for dette Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Hva mener du med serietilkobling??? Stacking mener du? Mulig du trenger å sette opp inter-vlan mellom switchene med forskjellige VLANa/Eller default VLAN så trafikken går fra switch til switch? Har du satt default gateway på switchen? Det med kryssa kobler trenger du ikke lengre, MDIX sørger for dette Fra switch nr 1 er det kabel til port nr 5 på switch 2. Fra port nr 1 på switch 2 til tv’nDefault gateway? Om det er noe som blir gjort via Pc’n så er svaret nei. Legger ved et bilde av boksen. Endret 2. juli 2019 av larsen_1 Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Veldig lite VLAN på den switchen der ja.. Kabelen som går fra switch #1 til switch #2, koble den mellom switch #1 og en PC. Virker det da? Viss ikke er det kabelen/koblingen som ikke er god. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 (endret) Er det en unmannaged switch eller managed med WebGUI/smart switch? Hva er IP addressen som du får på TVen din? starter den med 169.x.x.x ? Default gateway er noe som blir fiksa fra Routeren/ISP så lenge pcen din er satt til automatisk IP. Er port 5 en spesiell port? skal den bli brukt bare for switch til switch tilkoblinger? Endret 4. juli 2019 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Ser at tråden står som løst, hva gjorde du? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå