fleksnes radio amatør Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) har satt opp ett anlegg på 2o x 1ow sol celler det gir ca 1 amp 12v nok til å lade 2x 5v mobil bank fra jula på 88oomA , da har en strøm til ipad og dab radio varme ut av solceller det er en optemistik tanke i - 15° en kan lade 12v batteri også men da må en ha litt tolmodighet og regne litt med kalkulatoren [5oomA][5oomA][5oomA] 3 timer [5oomA][5oomA][5oomA] 6 timer en uke å lade ett moped batteri Endret 2. juli 2019 av Freedom CG Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 200 watt får du på 12 volt da. Det er jo lite brukendes til annet enn småtteri av elektronikk og batterier. Men det er en morsom hobby. 1 Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 8. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2019 (endret) det er ikke 200W i ett 200W panel, om det er sola som ikke treffer helt nøyaktig ned på 1mx1m er ikke fysiker , men tror jeg har 200w eller 300w med solceller , så hadde jeg noen 2 x 10A batteri men de gikk i stykker nå har jeg 2 x 12A men de er helt utladet eller ødlagt fra forige sesong men jeg skal noter litt om jeg får litt ladning det er gel batteri så de er stae eller seige Endret 8. juli 2019 av fleksnes radio amatør Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Gel eller ei. Blybatterier blir fort ødelagt hvis de blir stående utladet. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 8. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2019 (endret) Gel eller ei. Blybatterier blir fort ødelagt hvis de blir stående utladet. Det er noen biltema batteri som er blå på toppen tror de kostet 400kr pr stykk, 12v 12A men bruks område er ganske begrenset, janskjø lamper fra ikea, å det er ikke dårlig skal notere ned ladning på batteri, opp til 14A (28A) men husker tilbake at de er litt tunge så spenningn synker lett ned til 5v Endret 8. juli 2019 av fleksnes radio amatør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå