Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe ny bolig

Kudoz

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg tolke følgende to punkter i en salgsoppgave?

• Eiendommen er ifølge kommunedelplan avsatt til Boligområde ifølge Bergen kommune.
  • Reguleringsplaner under arbeid: Bergenhus. Bybanen fra sentrum til Åsane, Delstrekning 2, Sandbrogaten - Eidsvågtunnelen, berøringsgrad: 90,3 %. Endelig planforslag ikke klart pt. forventet publisert i 2022.
Endret av Kudoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr antagelig massive mengder byggearbeider i fremtiden. Hvis eiendommen ligger i nærhet av planlagt trasé for bybanen. 

Punkt1 er standard. Det er et boligområde, og reguleringsplanen tillater da normalt ikke næringsvirksomhet i utstrakt grad i bygninger, og industri er uønsket. 

Lenke til kommentar

Berøringsgrad ser ut til å være eit eige begrep som Bergen kommune bruker. Av det eg kan finne ut så er det ei berekning av kor stor geografisk del av eigendommen som vil være berørt av reguleringsplanen.

Kva som gjer at 10% av eigendommen ikkje er berørt av reguleringsplanen kan eg ikkje svare på.

(Dersom eg skulle ha gjetta så hadde eg gjetta på at reguleringsplanen har tatt utgangspunkt i at naboar innanfor ein radius på X meter blir berørt av f.eks. støy og at denne teoretiske grensa då går gjennom den tomta som du ser på).

Spør eigedomsmeklaren og be om ei avklaring av kva dette vil bety. Alternativt ta direkte kontakt med Bergen kommune sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...