Well Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Har bestilt Asus Zenbook UX433FA (i5-8265U) til ca kr 9 500, men vurderer å gjøre bruk av angreretten. Ønsker: - Lettest mulig PC (helst lettere enn den jeg skal erstatte en Samsung series 9 på 1,18 kg). - Matt skjerm, helst - Har ikke behov for dedikert grafikkkort - i5-prosessor gen 8, eller bedre - Budsjett maks 10 000, gjerne rimeligere Nå er plutselig ASUS ZenBook 13 UX331UAL (med I5-8250U) satt ned til ca 9000. En eldre modell, men den har en oppgitt vekt på bare 0,98 kg. (Har veid UX433 til 1,13 kg, til tross for at den oppgis til 1,09 kg). UX331 er vel objektivt sett et dårligere kjøp, men vekt er utrolig viktig for meg og jeg er lite begeistret for UX433s design (- i motsetning til alle anmeldere). Videre er Asus ZenBook Pure 14 UX430UN-PURE2X (I5-8265U) satt ned til 8000 (eller lavere) men som igjen har en oppgitt vekt på 1,25 - 1,3 kg Jeg ser det er noe forskjell i spesifikasjoner (bruker sammenligningsfunsjon hos Dustin som har alle). Men vil jeg merke stor forskjell på ytelsen mellom disse 3? Er det slik at nyest som regel har forbedringer i fht tidligere modeller, foruten de opplagte spesifiserte forskjellen? Har også latt meg friste til å kompromisse med krav om matt skjerm pga gode tilbud fra Lenovo, f.eks: Lenovo Yoga 730 13,3" 2-i-1-PC (i5-8265U) til under 7000 (Elkjøp), Lenovo Ideapad S530 til 7200 (Lenovo) Lenovo Yoga 730 13, touchscreen 2+1 med matt skjerm(!) til ca 8000 (Lenovo). Har jeg behov touch screen? Blir 2+1 lettere ødelagt? Valget er ikke lett når det er ingen opplagte kandidater, alle spesifikasjonene både hos leverandør og forhandler er upresise/ feil, og (før)pris egentlig ikke angir best verdi, siden noen nettbutikker ser ut til å være lite konkurransedyktige på pris. Jeg er derfor takknemlig for alle tips og råd! Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 hvis du skal / vil ha touch screen så får du den ikke matt. Bare sjekk. Lenke til kommentar
Well Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) hvis du skal / vil ha touch screen så får du den ikke matt. Bare sjekk. Joda, disse gjeldende modellene er alle anti-glare: https://www.lenovo.com/no/no/laptops/yoga/700-series/Yoga-730-13-/p/88YG7000964 Jeg chattet med Lenovo for å være helt sikker på at anti-glare betyr matt, og få bekreftelse på at de har touch screen som faktisk er matte. Hvis 2+1 med touch screen ikke har noen "kostnader", kunne det sikkert være "kjekt å ha". (Kjenner noen som er veldig begeistret for nettbrett, men nettbrett har jo en mye lavere vekt.) Men jeg ser ikke helt hvorfor og når jeg ønsker å trykke på skjermen fremfor tastatur, derfor er ikke en priopritert egenskap.. Men touch screen ser jeg som sagt ikke helt hensikt med for mitt bruk. Edit: Fant en YouTube review video om en Lenovo Yoga 730 med anti-glare skjerm: Det er hva jeg ville kalle en blank skjerm. Den var iallefall langt fra matt. Endret 2. juli 2019 av Well Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå