king_pedersen Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Lurer på hvordan man renser en cpu for goop? Vet man bruker Isopropanol, men kan man dynke CPUen i isopropanol eller må man være forsiktig? Isåfall, hvis man dynker den, hvordan får man den rein? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ikke dynk den, fukt en fille som IKKE LOER og vask. Gjenta til ren Spør neste gang i hovedkort, prosessor og minne Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Noe som fordamper uten å etterlate rester. Jeg bruker aceton, men det må man være litt forsiktig med, særlig med tanke på innånding og i nærheten av plastikk/gummi. Ren nok isopropanol er fint det. Teknisk sprit funker vel også. At det fordamper uten å etterlate rester betyr at du dynke den så mye du vil i væsken (goopen vil selvsagt blandes i væsken og etterlate rester, så du må skylle den flere ganger). Sjakktrekket her er å dra fram litt papir som ikke loer eller en fille, og noen Q-tips, så drar du filla over først og finprirker med Q-tips etterpå. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 ok takk for svar:) men hvordan rensker man den da? Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Ren nok isopropanol er fint det. Teknisk sprit funker vel også.At det fordamper uten å etterlate rester betyr at du dynke den så mye du vil i væsken (goopen vil selvsagt blandes i væsken og etterlate rester, så du må skylle den flere ganger). Sjakktrekket her er å dra fram litt papir som ikke loer eller en fille, og noen Q-tips, så drar du filla over først og finprirker med Q-tips etterpå. fordamper isopropanol? så har jeg forstått det rett at jeg først dynker den i isop til den er rein å så skylle den med vann ? å så la den tørke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Skylle i vann? Det kan umulig være så lurt? Ihvertfalø ikke her nede hvor spring-vannet består av 50% kalk, 50% humus og en ubetydelig mengde H2O. Skal man skylle så er vel isopropanol/sprit/etc. det beste, siden det fordamper totalt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Vann bad. Ikke bruk vann. De fleste alkohol-forbindelser (avhengig av sammensetning, naturligvis) fordamper ved romtemperatur, svjv. Deriblant isopropanol. Men dynking kan du holde deg unna. Så mye arbeid er det ikke, med fille og Q-tips. IANAC, dog. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 ok skal prøve dette nå da:) Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 jeg brukte rødsprit og 40-50 q-tips en gang .. funka det og, selv om mange sa att rødsprit ikke var noe serlig.. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Rødsprit og qtips funka helt fint hos meg... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 fa*n ser den ene CPUen min som jeg IKKE har satt ut goop på ser mildt sagt helt for j*vli ut:( Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hvordan funker hvit-sprit til dette? Etterlater vel ikke noe fettlag, men fordamper det nok..? Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 men går det ann å dynke den? Lenke til kommentar
Fnygaa Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 jeg bruker rød sprit og *elektro-rens på boks* + noen q-tips...går strålende til å vaske min kjente og kjære AMD Athlon Thunderbird 1400 cpu med (elektro-rensen inneholder en del isopropanol) man kan få kjøpt cpu rens (isopropanol) i databutikker for 40-50kroner. Jeg ville ikke dynket prosessoren min i noen av delene.. bruk q-tips, eller (spesial) fille som ikke loer.. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Spør etter isopropanol på en jernvarehandel, evt kjøp kondensfjerner (som er isopropanol) på en bensinstasjon..Koster ca 30kr.. Så lenge det er isopropanol kan man dynke så mye man vil, selv om jeg tror at det ikke vil være noe problem med annen sprit heller(men som kan etterlate fettflekker o.l.).. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hvorfor ikke bare kjøpe Akasa TIM-clean (cpu & heatsink cleaner) på microplex? Mindre mas... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hvorfor ikke bare kjøpe Akasa TIM-clean (cpu & heatsink cleaner) på microplex? Mindre mas... Helt enig funker som bare ******, skrap av det øverste laget med goop med førerkortet eller et kreditt kort. Ha et par dråper på en q-tips og smør over det lille som sitter igjen, la det sitte i ca. et min. Ta en klut som ikke ettterlater noe dritt og tørk av. Fin og ren Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Kondensfjerner til 14,- på Shell Lenke til kommentar
benz Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hva er egentlig goop? Hvordan får man goop på CPU´en sin? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Kondensfjerner til 14,- på Shell 13 på ESSO! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå