Martin Braathen Røise Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 <br data-mce-bogus="1">Norsk bitcoin-børs hacket: - Jeg har mistet alle sparepengene mine og er i veldig dårlig form, sier sjokkert kunde Lenke til kommentar
Populært innlegg tigerdyr Skrevet 2. juli 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2019 Norsk bitcoin-børs hacket: - Jeg har mistet alle sparepengene mine og er i veldig dårlig form, sier sjokkert kunde Kan godt være dette høres følelseskaldt ut, men setter man virkelig alle sparepengene sine i bitcoins, fortjener man ærlig talt ikke bedre. Grådigheten har tatt overhånd og selv om det sikkert er veldig tøft for den enkelte, så er det i det store bildet bra at overdreven grådighet får konsekvenser. 12 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Tigerdyr: Mener du det samme om fond, aksjesparing osv? Er det et forsvar for de som begår tyveri? Jeg håper tyvene blir tatt og dømt, og at den rettmessige eieren får tilbake pengene sine, men det er vel nesten som å tro på julenissen. Det skjer ikke - men det er jo lov å håpe uansett. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 2. juli 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2019 Jeg veit ikke helt om jeg kjøper historien om hackere. Magefølelsen min (og jeg har ingen dekning for dette) sier at de har drevet med shorting og brent seg hardt. 18 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Ingen som fortjener å miste sparepengene sine. 4 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Får litt nicehash-vibber av dette her.. "Vi ble hacket" Endret 2. juli 2019 av Nwader 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg WiiBoy Skrevet 2. juli 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2019 Mener du det samme om fond, aksjesparing osv?Å handle Bitcoin er ikke det samme som å handle aksjer. Aksjer er en måte og enklere finansiere industri, innovasjon og utvikling, samt å spre eierskap vekk fra de få. Å handle Bitcoin er kun valutaspekulasjon, med en ideologisk side. Tyver og svindlere bør alltid tas og straffes, uansett hva de stjeler/svindler. 13 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Jeg veit ikke helt om jeg kjøper historien om hackere. Magefølelsen min (og jeg har ingen dekning for dette) sier at de har drevet med shorting og brent seg hardt. Du er vel ikke den eneste som tenker akkurat det. Lenke til kommentar
Populært innlegg tigerdyr Skrevet 2. juli 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Tigerdyr: Mener du det samme om fond, aksjesparing osv? Er det et forsvar for de som begår tyveri? Nei og nei. At du sammenligner det med fond og aksjesparing syns jeg er så useriøs at det knapt fortjener et svar, men jeg kan jo utdype at jeg har samme holdningen til de som sender penge til Nigeria med forventning om kjapp fortjeneste. At jeg ler av de som sender penger til Nigeria fordi de forventer å få 100x retur, betyr ikke at jeg forsvarer svindelen, blot at de som ble svindlet har seg selv å takke. Endret 2. juli 2019 av tigerdyr 10 Lenke til kommentar
seventhwave Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Kan noen forklare dette for meg på en enkelt måte? Hvis jeg oppretter en CryptoWallet i Bitcoin / Ethereum (hvor kun jeg besitter private-key), og deretter benytter en børs for å veksle Fiat-money for å kjøpe Bitcoin. Da er jeg inneforstått med risikoen det kan være for å tape disse midlene, hvis børsen bedriver svindel. Men gitt at transaksjonen går gjennom, er midlene sikret i min Bitcoin-wallet. Senere kan jeg benytte børs for å veksle fra Bitcoin til Ethereum. Igjen ender midlene i min private wallet. Hva jeg ikke begriper logikken bak, er hvorfor "funds" åpenbart blir værende på børsen, i stedet for i den enkelte "stock-holder" sin personlige wallet. Og at brukere da risikerer å miste hele "formuen". Er det kun for å kunne daytrade raskere, at man lar midlene blir stående på konto hos børsen, i stedet for i sine egne wallets? 5 Lenke til kommentar
fjs Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Kan noen forklare dette for meg på en enkelt måte? Hvis jeg oppretter en CryptoWallet i Bitcoin / Ethereum (hvor kun jeg besitter private-key), og deretter benytter en børs for å veksle Fiat-money for å kjøpe Bitcoin. Da er jeg inneforstått med risikoen det kan være for å tape disse midlene, hvis børsen bedriver svindel. Men gitt at transaksjonen går gjennom, er midlene sikret i min Bitcoin-wallet. Senere kan jeg benytte børs for å veksle fra Bitcoin til Ethereum. Igjen ender midlene i min private wallet. Hva jeg ikke begriper logikken bak, er hvorfor "funds" åpenbart blir værende på børsen, i stedet for i den enkelte "stock-holder" sin personlige wallet. Og at brukere da risikerer å miste hele "formuen". Er det kun for å kunne daytrade raskere, at man lar midlene blir stående på konto hos børsen, i stedet for i sine egne wallets? Det og inkompetanse 3 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Er det kun for å kunne daytrade raskere, at man lar midlene blir stående på konto hos børsen, i stedet for i sine egne wallets? Latskap. 5 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Tigerdyr: Mener du det samme om fond, aksjesparing osv? Er det et forsvar for de som begår tyveri? Jeg håper tyvene blir tatt og dømt, og at den rettmessige eieren får tilbake pengene sine, men det er vel nesten som å tro på julenissen. Det skjer ikke - men det er jo lov å håpe uansett. Jeg synes ikke nødvendigvis man fortjener å miste pengene sine, men jeg kjenner jeg ikke har noe særlig empati for folk som mister sparepengene på aksjer(eller fond). Det er en høyrisiko greie for å tjene mer penger uten å arbeide for det. I verstefall kan alt ryke, og det må man ta høyde for. 6 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Jeg synes ikke nødvendigvis man fortjener å miste pengene sine, men jeg kjenner jeg ikke har noe særlig empati for folk som mister sparepengene på aksjer(eller fond). Det er en høyrisiko greie for å tjene mer penger uten å arbeide for det. I verstefall kan alt ryke, og det må man ta høyde for. Har man pengene i banken, så taper du penger bokstavelig talt. Inflasjonen er større enn renta, og du har dermed negativ realrente. 4 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Har man pengene i banken, så taper du penger bokstavelig talt. Inflasjonen er større enn renta, og du har dermed negativ realrente. Joda, men akkurat nå tenker jeg at den aktuelle personen som etter eget utsagn har mistet alt skulle ønske han hadde tatt seg til takke med å tape <1% av de pengene. 3 Lenke til kommentar
B4PD8799 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Jeg synes ikke nødvendigvis man fortjener å miste pengene sine, men jeg kjenner jeg ikke har noe særlig empati for folk som mister sparepengene på aksjer(eller fond). Det er en høyrisiko greie for å tjene mer penger uten å arbeide for det. I verstefall kan alt ryke, og det må man ta høyde for. Klart de kan forsvinne, som i et 1929 krakk. Men hvor tror du pengene til pensjonen din står? Jo, i aksjer, obligasjoner og andre finansielle instrumenter. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Klart de kan forsvinne, som i et 1929 krakk. Men hvor tror du pengene til pensjonen din står? Jo, i aksjer, obligasjoner og andre finansielle instrumenter. Ja, jeg har ingen illusjon om at dagens unge generasjoner vil se noe særlig til pensjonen vår. Den kommer nok staten til å finne ut at den trenger når olja tar slutt eller MdG får makta. Eller vi får et krakk som 1929 og poof- alt er bortevekk. En dag tar verdens største pyramidespill(aksjer og vår låne-baserte økonomi basert på evig vekst) slutt. Derfor legger jeg all sparing i BSU, kjøpt meg hus og nedbetaler lån. Så blir det høyrentekonto etter det. IPS er helt uaktuelt. Endret 2. juli 2019 av Drogin 1 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Ja, jeg har ingen illusjon om at dagens unge generasjoner vil se noe særlig til pensjonen vår. Den kommer nok staten til å finne ut at den trenger når olja tar slutt eller MdG får makta. Eller vi får et krakk som 1929 og poof- alt er bortevekk. En dag tar verdens største pyramidespill(aksjer og vår låne-baserte økonomi basert på evig vekst) slutt. Derfor legger jeg all sparing i BSU, kjøpt meg hus og nedbetaler lån. Så blir det høyrentekonto etter det. IPS er helt uaktuelt. Når du er kritisk til en økonomi basert på evig vekst så er det litt pussig å angripe MdG, som vel er det partiet som i størst grad baserer sin politikk på at det må endres. On topic: Lett å forstå at folk lar seg lure med den hypen som har vært rundt BitCoin. Rimelig sikker på at Dagens Næringsliv aldri har skrevet om noen som har blitt rike på å svare på Nigeria-svindel. 6 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Folk må bare innse at alle kryptobørser blir hacket på et eller annet tidspunkt. Norske børser er ikke noe tryggere enn andre. Heller motsatt, virker som Bitcoins Norway var stort sett én mann som drev og han hadde en vanlig jobb i tillegg. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Han fyren har vel ikke tapt alle sparepengene, med mindre han ikke hadde noe sparepenger 7 mai. Det han har tapt er verdistigning siden 7 mai. Riktignok en betydelig stigning, men ikke så stor at den ikke kan falle tilsvarende ila. sommeren uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå