Lindsay Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Noen fordeler eller ulemper med å velge dette kontra Western Digital Red PRO? Ser jo att Ultrastar mangler S.M.A.R.T funksjon som er grei da det gir en indikasjon på helsen på hdd. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Disker som ikke tilbyr S.M.A.R.T ringer i alle fall noen alarmbjeller for min del.Men det sagt så feiltolker en god del av disse data og i tillegg er det heller ikke alltid like enkle å forstå dem da produsentene lager sin egen "dialekt". RED er jo en serie som er designet for tung bruk samtidig som dem er rimelig stille av seg, så hadde nok gått for dem av de to. Husk at skikkelig planlagt scrubbing er viktigere jo større disken er. Produsentene anbefaler det minst en gang pr mnd for å unngå dataråte siden data som regel brukes veldig ujevnt. ECC internt i disken trigges av det og det rettes opp haugevis med feil før de blir større problemer. Endret 11. september 2019 av vidor Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 2. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2019 Har jo brukt Red før og veldig fornøyd med de. Kjører zfs og scrub kjøres, men da jeg er i modus for nye større disker vurderte jeg ultrastar serien. Valget blir nok Red igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå