Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøv nå å les innleggene mine. 16 km.

Jeg tror du har litt problemer med sitering. Du foreslår idag en jernbanestasjon over 30 km kjøring fra Tromsø. Med en meget dyr og urealistisk ny forbindelse så kan veien til Trømsø sikkert reduseres til 16 km. Fortell da om hvor i verden man finner byens jernbanestasjon 16 km utenfor byen. Dette blir spennende å høre om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har litt problemer med sitering. Du foreslår idag en jernbanestasjon over 30 km kjøring fra Tromsø. Med en meget dyr og urealistisk ny forbindelse så kan veien til Trømsø sikkert reduseres til 16 km. Fortell da om hvor i verden man finner byens jernbanestasjon 16 km utenfor byen. Dette blir spennende å høre om.

Nei, jeg foreslår ikke å åpne jernbanestasjon på Balsnes idag. Det ligger nok over 10 år frem i tid. Langt nok til at Kvaløyforbindelsen er ferdigstilt før den tid. Ergo 16 km.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg foreslår ikke å åpne jernbanestasjon på Balsnes idag. Det ligger nok over 10 år frem i tid. Langt nok til at Kvaløyforbindelsen er ferdigstilt før den tid. Ergo 16 km.

"Du foreslår idag" betyr at du fremsetter et forslag idag. De fleste skjønner at jernbanen og jernbanestasjonen ikke vil bli bygd i løpet av dagen.

Men la oss for all del late som om at det er realistisk at dette blir bygd slik at jernbanestasjonen kun vil ligge 16 km fra byen, kan du nevne noen andre byer som har sin jernbanestasjon like lang unna byen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg må forklare for n-te gang at reell avstand mellom Balsnes og Tromsø sentrum blir 16 km, så bruker jeg teskje.

Jeg har ikke tatt meg tid til å studere kartene, men svært mange byer har mer enn 16 km mellom sentrum og flyplassen. Det bør være en overkommelig avstand også for togreisende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når jeg må forklare for n-te gang at reell avstand mellom Balsnes og Tromsø sentrum blir 16 km, så bruker jeg teskje.

Men la oss for all del late som om at det er realistisk at dette blir bygd slik at jernbanestasjonen kun vil ligge 16 km fra byen, kan du nevne noen andre byer som har sin jernbanestasjon like lang unna byen?

Hva er det jeg må bruke teskje for å få deg til å forstå her? Ser du ikke at sier at det er 16 km om dette blir bygd? Hva er det egentlig du tror andre ikke skjønner her.

Og husk at dette blir akkurat som å si at det er 5 og ikke 53 km fra Oslo sentrum til Nesoddtangen bare man får bygd vei i tunell eller bro dit.

Jeg har ikke tatt meg tid til å studere kartene, men svært mange byer har mer enn 16 km mellom sentrum og flyplassen. Det bør være en overkommelig avstand også for togreisende.

Ja, flyplasser ja, som av naturlige grunner som oftest ikke ligger i sentrum av byer. Ofte har byer tog ut til flyplassen.

Jeg venter fortsatt i spenning på byer som har jernbanestasjonen så langt unna sentrum. Kommer det eller innrømmer du at du bare bløffet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Nord Norge kan få lov til å ha biler. Det er mye bedre å bruke pengene på lyntog Oslo - Bergen - Stavanger(Vestlandsbanen), eller Oslo - Trondheim. Hvorfor bygge jernbane der folk uansett må ha biler? Dødfødt.

http://www.norskbane.no/default.aspx?menu=4&id=217

Men i landet Norge kan vi ikke bruke penger på infrastruktur, av en eller annen grunn. Vi er et U-land når det kommer til veier/jernbane. Skulle nesten ønske Tyskland kunne invadere oss igjen så noe faktisk blir gjort.

Du får ringe Putin ;)

Lenke til kommentar

Jeg Vil gjerne ha ett estimat på hvor mye penger som spares på mindre vei-vedlikehold.
Videre vil ferger tjene mindre, men fremdeles måtte gå, for å transportere personbiler.
Vi vil miste mange jobber innenfor transport, men de kommer til å tapes til automasjon innen 20 år uansett.
Bl.a.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar

Jeg Vil gjerne ha ett estimat på hvor mye penger som spares på mindre vei-vedlikehold.

Videre vil ferger tjene mindre, men fremdeles måtte gå, for å transportere personbiler.

Vi vil miste mange jobber innenfor transport, men de kommer til å tapes til automasjon innen 20 år uansett.

Bl.a.

Det er ikke akkurat gratis å vedlikeholde en jernbane heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...