Redaksjonen. Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Her er flyene som nå er satt inn i den nye ambulansetjenesten Lenke til kommentar
Åge_139 Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Merkelig, Babcock vant en kontrakt som de ikke var kvalifisert for å delta i. EU ga ut et direktiv allerede i 2012 om operasjoner på kortbaner og styreformann Hansen i Babcock uttalte på NRK TV at de ikke hadde erfaring fra kortbanenettet, som skulle diskvalifisert selskapet i å delta i en konkurranse øyeblikkelig. Likevel ble de tildelt en kontrakt på 2, 6 milliarder kroner. Oppstart 1. juli 2019. Babcock er langt fra klare over hvem som skal betaler ekstrakostnadene. Det er soleklart hvem som tar regningen, Babcock selvfølgelig, de vant konkurransen, alt under kontroll sa de, de får 2,6 milliarder. De viser at selskapet er ukvalifisert og hvorfor trener de fremdeles. Kunnskapsløshet, at de ikke er utsjekket på flyene er jo Babcock sin egen skyld. Her er Luftambulansetjenesten HF sin kunnskapsløshet helt klart kommet til uttrykk som aksepterte flyselskapet. Var tildelingen styrt fra myndighetene? Fra et luftfartsmessig operativt forhold er det uforstårlig at LAT HF kan godkjenne selskapet. LAT HF kom med så mange motsigelser at det kunne fylle en hel bok. UFORSTÅRLIG AT LEDELSEN I LAT HF fremdeles sitter i sine jobber. Flygerne i Babcock har heller ikke den kompetansen som kreves. 0 erfaring på kortbanenettet. Et kvalifisert selskap kunne bare overtatt stolene og begynt å fly på avtalt dato. Alt annet er bare kunnskapsløse undskuldninger. Se på hva erfaringene i Lufttransport var, blant mange tekniske krav; • Erfaring fra nattflyging på kortbanenettet sommer – og vintersesong, herunder minimum 100 landinger nattetid på kortbane. Hvor lang tid tar det: vanskelig å si 3 år, 5 år? Babcock HADDE 0 landinger. Det å lande på en kortflyplass i storm, sludd, snøbyger tverr vind er langt noe annet enn å lande på flyplasser i Sverige og Finland. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt. UFATTELIG HISTORIE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå