Gå til innhold

ja det bråker!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ei globalwin vifte som bråker mellom 40 og 50 db. en plass, holder på å bli helt gal av den lyden. Noen som vet om en annen vifte som bråker mindre? og evt. kjøler mer.

vifta heter no sånt som: GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

SAK38, Opp til 2,0GHz.

om det skulle hjelpe=)

Håper noen vet om en alternativ vifte, eller... hva som heldst.. Og hva med den nyeste testen på siden her? duger den? CPUen ligger på 50-60 grader.. fatter egentelig ikke at den klarer å bråke så mye å kjøle så lite=)

trenger sårt hjelp, blir gal.. tror at muttern driver å støvsuger hele tiden.. men så var det jaggumeg CPU-vifta ja.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe...kjenner til problemet....

Her er hva jeg gjorde:

*Kjøpte TT Silent Viking fra Netcconection (billigere hos Microplex)

*Kjøpte MagicFleece til Chaintech fra Microplex

*Kjøpte 2stk Pabst 8412 NGML fra Microplex

Resultat ?

SILENCE :smile:

Vær obs på frakt og ekpedisjons kostnadene hos Microplex. De er landets høyeste !!!

Lykke til

Lenke til kommentar

Alternativer:

Millenium Glaciator II, 35dB, beste kjøleren Overklokking.no har hatt på test, 395

Taisol CGK760, 32dB, god ribbe med kobberinnlegg, greit støynivå, 205,-

Zalman CNPS 6000-CU (AL) , 20dB, vant Zalman shootout testen på overklokking.no, komfotabelt støynivå, 380,-

TT Silent Viking, 21dB, stor ribbe med stor vifte som kjøler greit. Stillegående og grei å se på, 395,-

Det er en del å velge mellom. Ta en tur innom microplex, 3dfx og netconnection (oss)

Lenke til kommentar

har en fop38 kjøler som jeg bare satt en 80x80mm vifte på ved å bøye "festestengene" til den gamle vifta. funker veldig bra... kjører 32 grader idle og ca 37 grader full-load. støyen er så godt som borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...