Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avføringsmiddel for vektnedgang

sup

Anbefalte innlegg

Fungerer det? Jeg spør IKKE om det er bra for kroppen eller ei. Lurer kun på om det fungerer for å gå ned i vekt på lik linje med å feks spy opp maten. 

Endret av sup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer det? Jeg spør IKKE om det er bra for kroppen eller ei. Lurer kun på om det fungerer for å gå ned i vekt på lik linje med å feks spy opp maten. 

Jeg kommer av prinsipp ikke til å gi noen råd som kan trigge anorexi. Er du opptatt av å gå ned i vekt kan jeg gi deg sunne tips men dette vil jeg av prinsiop nekte å svare deg på. Bare det at du snakker om å "spy opp maten" tyder på at det er mulig det er snakk om farlig spisevegring og om du lider av det bør du definitivt søke hjelp for det, ikke spørre oss her på diskusjon.no om du kan gå ned i vekt av å spise avføringsmedisin.

Å gå ned i vekt må i tillegg til et godt kosthold kombineres med å være fysisk aktiv. Det er ikke så ille som det høres ut når man først har prøvd det.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Det vil nok ødelegge tarmen før du har gått ned 15 kg for å si det slik. 

Anonymous poster hash: 76dc4...e69

Jeg legger merke til at trådstarter nevner noe med "å spy opp maten". Nei, jeg kan jo ikke vite, men vi vet jo aldri hvem alle som poster her er, og deriblant kan det godt være at personer med anoreksi finner veien inn hit og da vil det være veldig farlig å gi disse "tips" om å gå ned i vekt. Det de trenger er hjelp i helsevesenet, også psykisk.

Å ta medisin når du ikke har de sykdommene medisinen er ment for er alltid farlig uansett. Har du ikke forstoppelse skal du IKKE ta avføinsmedisin. Det er tross alt kjemiske ting.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Mat som kommer ut bakveien har allerede sugd ut alle nærings/fettstoffer, det er ikke maten du nettopp spiste som kommer ut, men noe du spiste dagen før uansett hva du putter i kroppen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

...det er ikke maten du nettopp spiste som kommer ut, men noe du spiste dagen før uansett hva du putter i kroppen.

Det finnes unntak.

Historien forteller om analsquirt av majskorn inntatt oralt intet mindre enn bare fire timer før.

Riktig nok hører dette sammen med en kraftig dose ukjente mikrober fra et land i Asia.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...