Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

operert kne - kan man "ødelegge" det?

Kovalevskaja

Anbefalte innlegg

Heihei!

For ca 2 måneder siden så opererte jeg kneet (flyttet og sydd lateral menisk). Slutta med krykker for ca 3 uker siden, etter å ha brukt de i to måneder. 

Kan jeg "ødelegge" operasjonen må noe hvis ved å belaste for mye/feil for tidlig? For er på min 6 dag med sommerjobb nå, hvor jeg går veldig mye. Og hver kveld så merker jeg et ubehag i kneet (merkelig nok nederst, innerst, medial menisk?). Selvsagt er jeg ganske var og nervøs for at kneet skal bli ille igjen. Føler at det blir verre og verre for hver dag...

Tenkte å ringe fysio å forhøre meg, kanskje også med legen min, men de åpner jo ikke før i morgen, så bare spør her også..

Etter operasjonen så sa legene at de kunne sykemelde meg hvis jeg ikke klarte jobben pga kneet, men vet ikke hvor lett det er i praksis? Føler jo også jeg har et ansvar når jeg har påtatt meg en jobb, men helsa går foran der igjen..

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra med trening etter en operasjon, men overbelastning kan gjøre at det blir dårlig igjen. Du får forhøre deg med fysioterapauten om riktig opptrening for å unngå overbelastning og dermed sykemelding og ny skade =) Nå trenger man jo ikke henvisning for å gå til fysioterapaut, så jeg håper du kan få oppfølging derifra =) Lykke til i sommerjobben og lykke til med kneet! 
Ha en god søndag =) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...