Luakon Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Hei, Jeg har en Wolkswagen passat 2010 4 motion 170hk hvor glødelampen begynte å blinke på vei til ferie for 1 år siden. Når den begynte å blinke mistet bilen hestekreften og farten begynte å synke. Jeg stoppet bilen og startet på nytt og da var lampen borte. Etter det har bilen skiftet gir rolere og ikke like agrresiv som før. Crusie controlen er ikke like aggrevis, men mer rolere. Lampen har blinket 4 ganger til sammen. Når jeg kom til Norge sendte jeg bilen hos moller wolkswagen, men de fant ingenting. Har dere noe løsninger? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Vært borti det samme på VAG, bilen ble veldig lat etterpå. Lampen blinket kontinuerlig og bilen gikk i nødmodus. De måtte skifte EGR ventil. Kostnad ca 20 tusen. Det kan selvsagt være noe annet på din bil, men rart at verksted ikke finner feil med diagnose apparatet. Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 29. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2019 (endret) Vært borti det samme på VAG, bilen ble veldig lat etterpå. Lampen blinket kontinuerlig og bilen gikk i nødmodus. De måtte skifte EGR ventil. Kostnad ca 20 tusen. Det kan selvsagt være noe annet på din bil, men rart at verksted ikke finner feil med diagnose apparatet. Litt rart at ikke wolkswagen fant ut med diagnose. Men hvorfor ble kostnaden så høyt beløp? Men tenke å kjøpe diagnose apparatet å se om bilen gir noe feil, hvis ikke så har jeg tenkt å bytte -luftmassemåler -Egr ventil -Map sensor Partikkelfilter sensor For å se om det er noe forskjell Endret 29. juni 2019 av Luakon Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Typisk vw å si at de ikke finner noe, alle varsellamper gir feilkode samme f... Egr er vel en gjenganger på alle vw med diesel, å den har en astronomisk pris... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Selve EGR ventil og kjøler koster sine tusen ja, men det er først og fremst arbeidet som koster. Kjøleren kokser igjen så den må som regel byttes også. På min regnet de 6 arbeidstimer for dette, hovedsakelig fordi det er trangt. Det er mulig man kan kjøpe ettermarkedsdeler billigere, eller kjøpe fra merkeforhandler i sverige, og bytte selv eller få et uavhengig verksted til å bytte. Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Typisk vw å si at de ikke finner noe, alle varsellamper gir feilkode samme f... Egr er vel en gjenganger på alle vw med diesel, å den har en astronomisk pris.. Takk for svaret Betalte 750kr for feilkoden men de fant ingenting Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Selve EGR ventil og kjøler koster sine tusen ja, men det er først og fremst arbeidet som koster. Kjøleren kokser igjen så den må som regel byttes også. På min regnet de 6 arbeidstimer for dette, hovedsakelig fordi det er trangt. Det er mulig man kan kjøpe ettermarkedsdeler billigere, eller kjøpe fra merkeforhandler i sverige, og bytte selv eller få et uavhengig verksted til å bytte. Takk for svaret Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Selve EGR ventil og kjøler koster sine tusen ja, men det er først og fremst arbeidet som koster. Kjøleren kokser igjen så den må som regel byttes også. På min regnet de 6 arbeidstimer for dette, hovedsakelig fordi det er trangt. Det er mulig man kan kjøpe ettermarkedsdeler billigere, eller kjøpe fra merkeforhandler i sverige, og bytte selv eller få et uavhengig verksted til å bytte. Burde jeg prøve å skift egr ventil og egr kjøler for å se om det blir bedre?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Burde jeg prøve å skift egr ventil og egr kjøler for å se om det blir bedre?? Nei, absolutt ikke. Da kan du risikere å kaste bort 20 tusen i en fei, uten å løse noe som helst. Stikkordet her er diagnose og feilsøking. Hva sier computeren i bilen, og hva tror verksted er feil / må gjøres for å fikse det. Aldri bytt deler på mistanke, og kanskje blir det fikset/ bra av det, svært dyr måte. Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Nei, absolutt ikke. Da kan du risikere å kaste bort 20 tusen i en fei, uten å løse noe som helst. Stikkordet her er diagnose og feilsøking. Hva sier computeren i bilen, og hva tror verksted er feil / må gjøres for å fikse det. Aldri bytt deler på mistanke, og kanskje blir det fikset/ bra av det, svært dyr måte. Men hvis ikke computer gir noe feil eller feilkode. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juli 2019 Del Skrevet 6. juli 2019 Hva er symptomene nå? Er bilen i nødmodus hele tiden, og har svak drakraft, blinker lampen hele tiden? Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 6. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2019 Hva er symptomene nå? Er bilen i nødmodus hele tiden, og har svak drakraft, blinker lampen hele tiden? Nei lampen lyser ikke mer, men crusie control er rolere enn før fordi før crusie control var aggresiv og gassen. Etter at lampen lyste er crusei control mye mer rolere og gassen når jeg trykker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå