Zeph Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Det er eit tilbod på telefon med ICE abb. eg vurderer, men eg får ikkje kjøpt sjølv pga. at eg er vekkreist. Er det mogleg at sambuar kjøper telefon og abonnement i sitt navn, abonnementet blir overført til meg, så blir nummeret på mitt eksisterande flytta over og eg avsluttar eksisterande abonnementet? Kan det gå og er det ev. noko begrensingar sidan det er nytt abb. med binding? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 I dag er det binding på telefon, ikke abonnement. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2019 I dag er det binding på telefon, ikke abonnement. Riktig, men endrar dette noko? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Riktig, men endrar dette noko? Glem det!! Det er kun hos Telia og telenor det jeg tenkte kan gjøres. Ove har binding på abonnement. Telia og telenor f.eks med svitsj, kan gjøre slik: Opprett kontantkort hos chili mobil med nytt nummer. Det er gratis. Så venter du i 10 minutter og porterer så dette nr til Telia eller Telenor. Kjøper ny telefon med abonnement hos en av operatørene, og så ringer du kundeservice og omgjør abonnementet til kontantkort. Da får du ny telefon med nedbetaling, og niks abonnement. Du kan da putte ditt opprinnelige SIM-kort i ny telefon uten problem. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Bare bestill hos ice og be om portering til en dato etter du er kommet hjem? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2019 Poenget var at det er tilbud på telefonen hos Power om du kjøper abonnementet gjennom Ice: https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/samsung-galaxy-s10-prism-white-128-gb/p-696347/ Eg er på farten og fekk ikkje sjanse til å gå innom butikk sjølv. I tillegg er det DNB-tilbod hos Power for tida, med 20% rabatt. Kundeservice på nettchat påsto eg måtte møte opp personleg, men eg fekk sambuar til å gå innom og det var ikkje noko problem at ho bestilte for meg. Hadde både pass, fullmaktskjema samt meg på telefon. Når det var løyst så vart det sjølvsagt problem med kredittsjekken fordi Experian hadde problem med systemene sine. Visa endte med at dei til slutt fekk gjennomført kredittsjekk ein halvtime seinare og kjøpet gjekk i orden, så det vart ikkje behov for den triksinga eg lurte på i førstepost. Moralen er vel å ikkje stole på kundeservice. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 I dag er det binding på telefon, ikke abonnement. Er det ikke motsatt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Er det ikke motsatt? Jo, det mener jeg du har rett i. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Telia, Telenor og OneCall har nedbetaling på telefon istedet for abonnement. Før i tiden ble abonnementet sperret om du feilet i å betale for deg. I dag kan de sperre selve telefonen (som da er på nedbetaling), mens abonnementet (om du betaler for det) holder seg åpent og kan flyttes fritt mellom operatørene. Selv om man da betaler for en telefon hos f.eks OneCall som jeg gjør, men kan nå portere til en annen operatør om jeg vil 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå