Gå til innhold

Straight Pride Parade

24 stemmer

1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

• Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen blitt nektet å opprette noe slikt?

Nektet? Hvem skulle eventuelt ha nektet noen til å ta initiativ til Straight Pride? Det er det heldigvis ingen som har noen anledning til. Nei, grunnen til at jeg spør er at det kommer reaksjoner. Og hvis det bare er for å feire kjærligheten, nettopp slik Gay Pride gjør, så skjønner jeg ikke hvor reaksjonene kommer fra. Straight Pride burde fått like mange lovord fra kritikerne som Gay Pride får.

Lenke til kommentar

Leste på Facebook at flere føler seg krenket av de som støtter gay pride, tror du lett kan få med de på en enten anti gay-pride(parade mot paraden, ikke mot homofile, tror jeg) eller straight-pride.

For all del feir, jeg ser bare ikke at det er så mye å feire...

Men blir ikke krenket eller sur om heterofile går i tog for å feire hetrofilien sin. Jeg ser bare ikke poenget..

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er sikkert flere av de som ikke føler seg hjemme på Gay Pride som helt sikkert kunne tenke seg å delta på Straight Pride. Og det kan man jo skjønne. Men Straight Pride er ikke anti noe som helst. Straight Pride handler om å feire kjærligheten. Så både kritikerne (og homofile) er velkomne til å delta. Så lenge de tror på kjærligheten, da.

Lenke til kommentar

Men blir ikke krenket eller sur om heterofile går i tog for å feire hetrofilien sin. Jeg ser bare ikke poenget..

Om alle i verden skulle stoppet med all aktivitet som du ikke ser poenget med så ville det meste av aktiviteter ha stoppet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert flere av de som ikke føler seg hjemme på Gay Pride som helt sikkert kunne tenke seg å delta på Straight Pride. Og det kan man jo skjønne. Men Straight Pride er ikke anti noe som helst. Straight Pride handler om å feire kjærligheten. Så både kritikerne (og homofile) er velkomne til å delta. Så lenge de tror på kjærligheten, da.

Så hvorfor ikke "love pride"?

• Liker 1
Lenke til kommentar

John Hugo, en av de som startet det hele er en Trump stoettere og er anti - trans. Jeg tror ikke det hele er bare om kjærlighet for alle. For disse ledere er hensikten til å provosere og protestere mot samfunnets endringer

Screen-Shot-2019-06-05-at-1.09.30-PM.png

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har Trump-støtting med noe av dette å gjøre, og hvordan underbygger du påstanden om "anti-trans"? Det er ikke t-skjorten vel?

«There are only 2 genders» er et uttrykk som blir brukt mot folk som er imot de som støtter trans og deres flytende identitet som er ofte en blanding av identiteter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«There are only 2 genders» er et uttrykk som blir brukt mot folk som er imot de som støtter trans og deres flytende identitet som er ofte en blanding av identiteter.

Det er også et uttrykk brukt av de som simpelthen ikke tror at den dikotomiske inndelingen av kjønn ikke er god nok, uten å være "anti-trans" av den grunn. Slik som, for eksempel, transkvinnen Blair White. Har du noen bedre måte å underbygge påstanden din enn denne opplagte intellektuelle fallgruven?

Lenke til kommentar

Eller at de velger fakta og vitenskap over det som er politisk korrekt denne uken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om det er fakta eller ei. Det er likevel intellektuelt uærlig å simpelthen anta vonde hensikter, når det helt opplagt ikke må være tilfellet.

Forutsatt at det ikke er noen bedre grunner til å anta at vedkommende er "anti-trans", selvsagt.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Eller at de velger fakta og vitenskap over det som er politisk korrekt denne uken.

Fakta og vitenskap-

"The biology doesn’t say there are two sexes,” Andrea Ford, a medical anthropologist at the University of Chicago, said in an interview.

Biological sexes "do not always correspond in predictable ways or fall neatly into two categories," said Ford.

Beyond genitalia, there are gonads (testes and ovaries), hormones, and chromosomes that can manifest in a multitude of ways.

For example, babies with male chromosomes (XY) can can be born with testes but ambiguous genitalia, which can raise questions of gender assignment. Some women naturally produce lots of testosterone. People born with two XX chromosomes -- who are typically female -- may have a specific gene for male genitalia. And some people live for decades unaware that they share attributes of both sexes.

https://www.google.com/amp/s/mashable.com/article/gender-definition-science-trump.amp

Lenke til kommentar

Det er også et uttrykk brukt av de som simpelthen ikke tror at den dikotomiske inndelingen av kjønn ikke er god nok, uten å være "anti-trans" av den grunn. Slik som, for eksempel, transkvinnen Blair White. Har du noen bedre måte å underbygge påstanden din enn denne opplagte intellektuelle fallgruven?

Han er en politiker som gjør det meget sannsynlig at det er en politisk påstand at trans folk ikke burde ha de samme rettigheter som ikke trans folk har
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det følger på ingen måte enten han er politiker eller ei.

Forsiktig, fortsetter du slik kan folk tro at du bare slenger ut helt grunnløse anklagelser så du slipper å argumentere saklig.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det følger på ingen måte enten han er politiker eller ei.

Forsiktig, fortsetter du slik kan folk tro at du bare slenger ut helt grunnløse anklagelser så du slipper å argumentere saklig.

Ifølge Hugo er paraden en politisk protest,ikke bare noe til å feire. Hvem er det han mener som undertrykker oss heterofile tror du, fordi transkvinner går på herretoaletter?

Straight people are an oppressed majority. We will fight for the right of straights everywhere to express pride in themselves without fear of judgement and hate. The day will come when straights will finally be included as equals among all of the other orientations.” – John Hugo, President of Super Happy Fun America

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...