Adrian Jensen Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Hydrogen-lekkasjen varte i 2,5 timer før det eksploderte. Derfor ringte ikke alarmen [Ekstra] Lenke til kommentar
Rises Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Hvorfor man kan ikke brukes en sensur som er avhengig av flere parametere, for e.g temperatur, trykk og siste refuelling tid osv. Man snakker so mye om kunstige intelligence, maskinlæring, klimaendringer og innovasjon Lenke til kommentar
UBWB96K9 Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Ikke overbevisende tiltak. Foreslår kontakt med profesjonell autorisert sertifiserings byrå, f.eks DNV GL.. Dette er Mikkey Mus løsninger i slagordklassen , flyindustri o.l Vredr mulige tennkilder:,. Hva med klassifisering av gass sensitive områder, avstander, og begrensninger for bruk av elektriske komponenter, klasse på el ultstyr som lysarmatur , kompressorer , , Flame proof / Ex proof ? Instrumentering , klsasse Intrinsic safe ( Egensikkert ) ? Koinklusjon : Her må det autoriserte certfikater og dokumentasjon på bordet for hele systemet såvel som komponenter , utførelse, driftsrutiner. Ekspertisen finnes f.eks DNV GL rett i nærheten på Høvik. Presentasjonen holder ikkemål grunnet mangel på dokumentasjon. Utrolig at et oljeselskap med operatørstatus i Nordsjøen sitter og ser på denne forestillingen uten å gripe inn. Dette er ikke tillitsvekkende for noen av aktørene.. 2 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Skjønner jo at trykket vil variere med temperatur og hvorvidt noen fyller, men det er da mulig å ha overvåkning hvor forskjellige verdier sammenlignes for å identifisere reelle situasjoner. Forenklet eksempel: dersom det oppleves jevnt trykkfall samtidig som temperatur er stabil eller øker så bør det jo i minste fall gi alarm slik at man kan foreta visuell inspeksjon. Samtidig bør jo det jo være forholdsvis enkelt å fjerne usikkerhet i forhold til trykkfall når det fylles ved å gi indikasjon at fylling pågår når man har fjernet håndtak fra fyllings-stasjonen, eller når man starter selve fyllingen. Med slike enkle grep, og dette er helt simple og enkle eksempler, så kan man forbedre overvåkingen uten at man får stadige varsel og alarmer. Ved å kun overvåke trykk uten annen form for måling for å gi parameter i forhold til omgivelser og ytre påvirkninger så nytter det ikke bare med "kalibrering av instrumenter". Ulempen er jo at dette krever flere instrumenter for måling og en endring av software noe som betyr høyere kostnader ved installasjon og vedlikehold. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 At man kaster bort så mye tid på denne blindveien... Jesus. 2 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 At man kaster bort så mye tid på denne blindveien... Jesus. Tenk på all tiden man har kastet bort på bensin- og dieselblindveiene. Selv tror jeg ikke vi ser hydrogenpersonbiler om 20 år. Men det kan være at på grunn av hydrogenbiler så finner man opp et helt annet bruk for hydrogen, som ingen hittil har tenkt på, og da er man overlykkelig over at man ikke kvalte ideen på tegnebordet. 2 Lenke til kommentar
Rune Chr. Tollefsen Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 (endret) Mulig et dumt spørsmål. Men da jeg drev med gassanalyse og kalibrering av slike systemer så hadde vi da detektorer for de enkelte gassene. O2 sensor, Hydrogensulfid sensor osv.Hvorfor bruker man da ikke en hydrogensensor på utvalgte plasseringer på et slikt anlegg som alarmgivere? ( Jeg vil pressisere at jeg aldri jobbet med hydrogen)Og jeg antar det finnes innlysende forklaringer på dette. Men alikevel. Hvorfor? Endret 2. juli 2019 av MOZ61UG2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå