steinjarle Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Og kanskje også neste år.Kia varsler full brems i e-Niro-leveransene resten av året Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Jeg skjønner ikke helt. Var ikke det her en "nyhet" i febaruar 2019? https://www.electrive.com/2019/02/21/kia-niro-ev-customers-have-to-wait/ Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Da er det godt at VW er på banen med sin ID. Jeg tror VAG sine biler blir det en kan velge av kvalitetselbil i årene som kommer. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Er det råvarer som brukes for å produsere batterier det er mangel på, eller for liten produksjonskapasitet "på verdensmarkedet" generelt sett? 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Det er mangel på vilje, ikke batterier, som sinker produksjonen 5 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Blir dessverre billigere å levere hvis de venter lenge. Lenke til kommentar
saka Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 I følge Tesla bestiller du nå model 3, får du innen 3 uker. 6 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Hvis bilprodusentene venter med leveringene til 2021 kan de hanke inn 90*95 euro pr elbil i fradrag for CO2-utslipp. Det er nærmere 80 000 kroner pr bil, noe som er veldig mye penger. Mulig Kia nå derfor produserer for lager, og venter med leveringene til 2021. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Ikke veldig overrasket over at det er "som opel" når de bruker nøyaktig samme batteri og motor. Skulle tro det var en sammenheng et sted. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Ikke veldig overrasket over at det er "som opel" når de bruker nøyaktig samme batteri og motor. Skulle tro det var en sammenheng et sted. Opel bruker vel batterier fra lg og kia fra sk men forskjellen er at opel var gm og gm vil ikke selge elbil men de må spesielt i california, ampera e var en compliance car, kun for å få ned gjennomsnitts co2, annet problem var at opel ble solgt til psa og ampera e var ikke en del av avtallen. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Er jo bare å kjøpe en Model 3 i stedet, da får du bil med en gang. Om noen år når favoritten din faktisk er tilgjengelig, så kan du bytte. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Så mye uthalingstaktikk og så mye vaporware. Er produsentene ikke redd for å få sementert imaget som bakstreberske, motvillige og kalkulerende? Hadde markedsliberalisme fått rådet, hadde de ikke produsert elektriske massemarkedbiler i det hele tatt. Heldigvis er man i rute med reguleringer. Man går fra selvhatende compliance-modeller til utslippsgrenser og gjennomsnittsutslipp. De som fortsetter å satse alt på lobbyvirksomhet risikerer å gå på en smell hvis det ikke virker. 2 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 "Hadde markedsliberalisme fått rådet, hadde de ikke produsert elektriske massemarkedbiler i det hele tatt." er trolig det mest tåpelige utsagnet du får til med kombinasjonen av de ordene. Lenke til kommentar
missi Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 "Hadde markedsliberalisme fått rådet, hadde de ikke produsert elektriske massemarkedbiler i det hele tatt." er trolig det mest tåpelige utsagnet du får til med kombinasjonen av de ordene. Fordi? 2 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Fordi det åpenbart går begge veier. Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 I følge Tesla bestiller du nå model 3, får du innen 3 uker. OK hvis du liker å sitte 0,5 m over bakken og bare skal ha med deg treningsbagen. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 (endret) Da er det godt at VW er på banen med sin ID. Jeg tror VAG sine biler blir det en kan velge av kvalitetselbil i årene som kommer. Man får håpe at det ikke bare er tomme løfter da. For VW har vært flinke til å komme med løfter som dessverre bare har rent ut i sanden. OK hvis du liker å sitte 0,5 m over bakken og bare skal ha med deg treningsbagen. Eh, hva? Endret 30. juni 2019 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 OK hvis du liker å sitte 0,5 m over bakken og bare skal ha med deg treningsbagen. Tror du bør gå gjennom den treningsbagen din, og se om du kanskje kan slanke den om så bare "litt". Telt, sovepose og liggeunderlag kan du godt la ligge hjemme. Samme med nødproviant og energibarer foren måneds forbruk, like så. Og en liter holder, trenger ikke 50-100 liter med deg. Bagasjerommet på en TM3 (400 l + frunk som gir totalt 425 l) er ikke veldig mye mindre enn på en Kia E-Niro (451 l), og derved langt større enn på E-Soul (315 l). Den største forskjellen er nok på åpningen av luka, der en E-Niro og tildels en E-Soul kan frakte en hund bake i bagasjerommet. Det går ikke på TM3. TM3 kan til gjengjeld trekke henger, noe som kompenserer for mangelen på åpning bake. Men minner om at åpningen fremdeles er romslig i forholdt til mange andre sedaner, inkludert BMW 3-serie, som har vært målestokken. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Både E-Soul og E-Niro tar vel flere bananbokser enn Model 3? Husk at en hatchback laster helt opp til taket, det gjør ikke en sedan eller liftback. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Både E-Soul og E-Niro tar vel flere bananbokser enn Model 3? Husk at en hatchback laster helt opp til taket, det gjør ikke en sedan eller liftback. Følger det med apekatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå