Gå til innhold

KOMMENTAR: Jeg kjørte bil ulovlig i et halvt år uten at jeg visste det!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg fikk nylig (digitalt) brev fra Statens Vegvesen om at en bil jeg eide snart kom til å bli begjært avskiltet på grunn av manglende periodisk kontroll.

Så, i tillegg til feilen fra verkstedet, må det være noe feil med kommunikasjonen fra Vegvesenet, uviss hvorfor, men f.eks feil kontaktopplysninger der.

Har du solgt bilen og ikke sendt salgsmelding? Du kan jo sjekke hvem et bilnummer er registrert på ved å sende regnr til 2282.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger/SMS+tjeneste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du solgt bilen og ikke sendt salgsmelding? Du kan jo sjekke hvem et bilnummer er registrert på ved å sende regnr til 2282.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger/SMS+tjeneste

Tror nok han mente at en bil han eide da han fikk beskjeden, og poenget hans var at han fikk digitalt brev med beskjed om begjært avregistrert, i motsetning til artikkelforfatter.

I tillegg gir jo forslaget ditt ingen mening. Hvis han virkelig har solgt en bil og ikke sendt salgsmelding står jo bilen fortsatt på han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tror nok han mente at en bil han eide da han fikk beskjeden, og poenget hans var at han fikk digitalt brev med beskjed om begjært avregistrert, i motsetning til artikkelforfatter.

I tillegg gir jo forslaget ditt ingen mening. Hvis han virkelig har solgt en bil og ikke sendt salgsmelding står jo bilen fortsatt på han.

Hvis han har solgt bilen, noe som er trolig siden han skrev eide, OG mener han har sendt inn salgsmeldingen, så er det jo opplagt noe feil, når bilen fremdeles står registrert på han.

Hvis han har skrotet bilen og dette ikke er blitt registrert rett, så kan han også få den meldingen.

For å sjekke om den fremdeles er registrert på han, kan han bruke den tjenesten jeg skrev om.

Men en melding om avskilting på en bil han ikke lenger har, burde jo ikke skape problemer uansett om den blir avskiltet eller ikke, siden man i dag betaler årsavgiften over forsikringen.

Lenke til kommentar

Har en bil skiftet eier elektronisk så er ikke eierbytte gyldig før ny eier har aksepterte eierskiftet via sin elektroniske portal. Da vil fortsatt kjøretøyet stå registrert på gamle eier frem til ny eier aksepterer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...